Czarna strona internetu

Tuesday, February 09, 2016

Ostatnio zaczęłam oglądać dużo dramatów i filmów skłaniających mnie do refleksji. Zazwyczaj kierowałam się tylko i wyłącznie humorem i nałogowo wyszukiwałam nowych komedii, które miały za zadanie pomóc mi w zabiciu nudy. Dramat, który w ostatnim czasie podbił moje serce, nosi tytuł: „Room” 2015. Film opowiada o młodej kobiecie, która w wieku 17 lat została porwana i uwieziona w szopie, gdzie przebywała przez 7 lat. W trakcie pobytu urodziła syna o imieniu Jack, który nie znał prawdziwego obrazu świata. Nie wiedział, że jest coś poza ich czterema ścianami. Gdy Jack ma 5 lat, bohaterka obmyśla plan, dzięki któremu pragnie raz na zawsze uciec „Dużemu Nickowi” - ponieważ tak każe nazywać się osoba, która trzyma ich w niewoli. Po ucieczce i dzielnym podejściu Jacka ich dwójka na nowo musi zacząć poznawać świat i cieszyć się z życia.

Film ten naprawdę mnie wzruszył i oglądając go, czułam mocne oddziaływanie na moją psychikę, ponieważ brałam pod uwagę fakt, iż są to sytuacje codziennie, o których aż tak głośno się nie mówi. Codziennie ktoś jest porywany, niektórzy znikają na zawsze, nie znajdując nigdy śladu po ciele. Co, jeśli jakaś część tych osób nadal żyje, w zamknięciu i cierpieniach? Dla mnie jest to niewyobrażalne, jak przede wszystkim ktokolwiek może posunąć się do takich złych czynów. Świat jest przesiąknięty złem i nawet nie zdajemy sobie sprawy, ile osób mijamy na co dzień, które porywają, gwałcą, zabijają i utrzymują się na wolności. Jakiś czas temu na lekcji etyki miałam temat o istniejących czarnych zakamarkach internetu, gdzie ludzie chwalą się swoimi zdobyczami, ćwiartują na nagraniach ludzi, sprzedają narządy i robią mnóstwo karygodnych rzeczy. O tym się nie mówi i szczerze mówiąc, taki temat dla mnie również okazał się nowością. Pierwsze pytanie, jakie się nasuwa to: nie ponoszą oni odpowiedzialności? Okazuje się, że nie, ponieważ jest stworzona silna zapora, która chroni tamtych użytkowników, a ich adres IP zmienia się niemal co sekundę. Korzystanie jednak z tego typu stron jest bardzo niebezpieczne i są sytuacje, kiedy osoba, która zagroziła administratorowi zgłoszenie sprawy na policję, musiała w trybie natychmiastowym opuścić swoje miejsce zamieszkania. To o czym powiedziałam to minimalna część tego, co tak naprawdę się tam znajduje, aczkolwiek sam temat przyprawia mnie o gęsią skórkę, pomimo iż całe szczęście nigdy nie widziałam na własne oczy tej zawartości. Okazuje się, że znajdują się tam również fora osób z polski i takie osoby faktycznie mogą nas mijać każdego dnia. W tramwaju, na światłach, w parku. Zwyczajny pan „Kowalski”, który wychodzi sobie rano i wieczorkiem z pieskiem, może tak naprawdę nagrywać swoje brutalne czyny i wstawiać na zakazane strony. Więcej o „czarnej stronie internetu” możecie poczytać, wystukując podane hasło w Google. Z pewnością znajdziecie artykuły, które otworzą wielu z Was oczy, jak i przerażą.
Nawiązując ponownie do filmu, bardzo wzruszyłam się faktem, iż mały chłopiec, który przez 5 lat nie miał możliwości ujrzenia prawdziwego świata, potrafił być szczęśliwy z tego, co go otacza i cieszyć się z najmniejszych szczegółów. A jak jest teraz, w świecie pełnym technologii i materialistów, dla których wstyd jest posiadać Iphona 5, kiedy już istnieje na rynku model 6s? Rozumiem, że każdy z nas chce być jak najlepszy, ale w momencie, kiedy czegoś nie możemy mieć, szczególnie w okresie nastoletnim, kiedy nie jesteśmy w stanie na siebie samemu zarobić, przemyślcie czy aby na pewno jest powód do tupania nóżkami. Dla Jacka te cztery ściany były wszystkim, co miał. Był szczęśliwy, ponieważ miał przy sobie swoją mamę, która w każdej minucie jego życia przy nim była. Nie potrzebował tysiąca zabawek, by poczuć się lepiej, dla niego ważne było poczucie bezpieczeństwa i bycia kochanym. Moim zdaniem film ten skłania widza do przemyśleń pod kątem wielu spraw, jakie zostały w nim zawarte. Uważam, że każdy z nas powinien zastanowić się, co tak naprawdę nam daje szczęście i czy faktycznie nasze życie jest takie złe? Czy aby na pewno nikt nie ma gorszego życia? Mamy możliwość widzieć świat w kolorowych barwach. Poczuć powietrze, zobaczyć słońce czy deszcz. Powinniśmy cieszyć się, że możemy zobaczyć, chociaż by to „głupie” drzewo, które nie ma dla nas większego znaczenia, ponieważ być może istnieją osoby, które takiej możliwości nie mają. Moje przemyślenia na tym się nie kończą, aczkolwiek jeżeli chcecie sami przeżyć tę niesamowitą historię, zachęcam do obejrzenia filmu: „Room” i dajcie mi znać o swoich odczuciach.
 INSTAGRAM | FANPAGE
SNAPCHAT: jessikachincza

You Might Also Like

59 KOMENTARZE

  1. Szczerze to nie wiedzialam o takich stronach. Ogolnie to myslalam ze naprawde w naszych czasach kazde przestepstwo i to jeszcze w internecie jest karane a tu prosze. Serio myslalam ze takie rzeczy to tylko w filmach typu szybcy i wsciekli. Az mi troche wstyd ze majac 18 lat jeszcze duzo nie wiem.
    A film z pewnoscia obejrze xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest coś takiego jak Deep Web, polecam o tym poczytać. To jest właśnie siedlisko największego zła.

      Delete
    2. Wpisując w google "czarna strona internetu" wyświetla się największe siedlisko zła oraz z pewnością wiele innych artykułów wyskoczy odnośnie przeróżnych stron, przeglądarek itd.

      Delete
  2. Fajnie się czyta u ciebie takie długie posty. Filmu nie oglądałam, ale niestety już od dawna wiem o takich rzeczach i zdaję sobie z nich sprawę. Własnie w tym momencie ktoś jest gwłacony, zabijany, mordowany, molestowany...raz mi gdzies przeleciał przed oczami filmik w którym dwojka młodych chłopakow zabijała na kamerze swojego kolegę. Nie wyobrażam sobie mieć tak mało godnej śmierci. Nie wyobrazam sobie jakim człowiekem trzeba być zeby robić takie rzeczy.../Karolina

    ReplyDelete
  3. Nawet nie wiedziałm, że istnieje coś takiego jak czarna strona internetu. Co do tego filmu- rzeczywiście musi być wzruszający;/

    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Co za zbieg okoliczności, w piątek na polskim rozmawialiśmy o zagrożeniach i zaletach korzystania z internetu i kolega opowiadał o tej czarnej stronie internetu. To przerażające. Nie mogę tego nawet słowami opisać. A najgorsze jest to, że nie można nic z tym zrobić, więc codziennie tacy ludzie mordują innych, torturują i dopuszczają się tak strasznych czynów. Masakra.

    ReplyDelete
  5. Koniecznie obejrzę ten film, bo widać, że jest naprawdę mądry i inny niż takie które zazwyczaj się ogląda. Niestety takie sytuacje się zdarzają i gdybym tylko mogła, zapobiegłabym temu by niewinni ludzie nie musieli cierpieć, to okropne ile przez kogoś może przemawiać bezpodstawnej nienawiści.

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  6. Straszne :( jak tak można :(
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Na pewno obejrzę ten film! Bardzo mnie zachęciłaś. Fajnie się czytam u ciebie takie dłuższe posty. Są naprawdę świetne!
    Rok temu natrafiłam się na pewną nieprzyjemną sytuacje, która krążyła o mnie po szkole i w sieci. Do tej pory nikt nie poniósł za to odpowiedzialności. :/
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  8. Ciekawy płaszcz :)
    www.imkarolajn.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Wow! You look amazing! I love your blog and style. It's beautiful :)

    http://catherinehere.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  10. Oglądałam mniej więcej rok temu dramat też z motywem porwania, z tym że porwano dziesięcioletnią dziewczynkę idącą do szkoły, a historia jest w pełni na faktach. Porywacz nie chciał okupu, tylko żeby stała się jego własnością na zawsze; przetrzymywał ją przez tytułowe ''3096 dni''. Film dla mnie szokujący, co się tam działo. Bezbronna dziewczynka w końcu mu uległa i jakby sobie żyli, z tym że rzadko kiedy wychodziła z domu. Nie obejrzałam całego, bo pojawiły się sceny nagości, a jednak dziwnie oglądać coś takiego z rodzeństwem. :P

    _________
    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Słyszałam o tym filmie! Chyba ze szkoły. Było coś, że musiała urządzac sypialnię dla nich... No wiecie. Szok.

      Delete
  11. Szkoda, że nie przeczytałam tego wpisu wczoraj, bo akurat dzisiaj miałam wypracowanie i miałabym się idealny argument :D no ale trudno. Film na pewno obejrzę :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    Konkurs - klik!
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  12. Bardzo zaciekawił mnie ten film i dziś wieczorem na pewno go obejrzę! :)
    Śliczne zdjęcia :*
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Strasznie zaciekawił mnie opis tego filmu, chociaż przyznam, że boję się taki strasznych horrorów itp. Może zgarnę siły i go wkrótce obejrzę. Co do ludzi, którzy potrafią być tak strasznie brutalni, to nie wyobrażam sobie zobaczyć jakąkolwiek z tych sytuacji, którą przedstawiłaś w swojej notce. Świetny post, dający dużo do namysłu oraz śliczne zdjęcia Jess :)
    Pozdrawiam ciepło ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Powiem Ci, że bardzo mnie tym przestraszyłaś, ale jednocześnie utwierdziłaś w przekonaniu, że istnieją te okropne strony :( mam nadzieję, że te osoby poniosą konsekwencje, chociażby na drugim świecie.
    Ładne zdjęcia, ten kolor włosów pasuje Ci o wiele bardziej niż czarny, ożywia twarz :)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    ReplyDelete
  15. ostatnio ściągnełam ten film :) dziś zajrzę do niego! Przekonałaś mnie :)
    zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com (akceptuje wymiane obserwacjami) :)

    ReplyDelete
  16. w wolnych chwilach muszę obejrzeć ten film :)
    ja nałogowo oglądam mnóstwo dramatów i myślę, że ten film padnie w moje gusta!

    ReplyDelete
  17. Poruszyłaś ważną rzecz, takie rzeczy się dzieją i po prostu trzeba uważać, nie mam co wiele powiedzieć, bo to jest straszne...
    Ale z miłej strony :) Podoba mi się Twoja stylizacja, szczególnie kurteczka :)

    Pozdrawiam
    http://stylbycia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Piekny płaszcz !

    _____________________
    www.justynapolska.com
    Fashion & Beauty

    ReplyDelete
  19. Wpis bardzo skłania do refleksji. Wiele ludzi nie może nawet ujrzeć światła dziennego, a nawet te "głupie" drzewo, o którym pisałaś, też jest ważne, bo niektórzy nie mają możliwości zobaczyć prawdziwego świata. Śliczne zdjęcia!! <3

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    ReplyDelete
  20. Nie słyszałam o czarnej stronie internetu.
    Dobrze, że o tym piszesz.
    Film, który opisałaś wydaje się bardzo ciekawy, lecz wydarzenia w nim są rzeczywiście dramatyczne.

    live-telepathically.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Naprawdę zainteresowałaś mnie tym filmem, na pewno obejrze :)
    Zapraszamy do obserwacji http://krotko-i-na-temat.blogspot.de

    ReplyDelete
  22. nawet nie chce wiedzieć że takie złe zjawiska dzieją się na świecie, a film z pewnością obejrzę w przy nadarzającej się okazji ;)

    ReplyDelete
  23. Nie słyszałam nigdy o tym filmie, ale na pewno obejrzę :)
    Pozdrawiam, www.juullkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Jak przeczytałam początek opisu tego filmu to na myśl przyszedł mi dramat 3096 dni. Ale jednak róźni się mimo, że ten co podałam też jest o porwaniu (dziewczynki). Z chęcią oglądnę ten film o którym piszesz gdyż właśnie one mnie zmuszają do przemyśleń :)
    anonimoowax.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Niestety nie oglądałam tego filmu,ale postaram się nadrobić :)
    obserwujemy?
    mypinkdreams3.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Widzę że dużo osób podobnie jak ja nie słyszało o czymś takim, więc bardzo dobrze że napisałaś ten post..Jakaś masakra co się dzieje w tym XXI wieku.. :(
    Śliczne zdjęcia.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Nigdy o nim nie słyszałam, ale na pewno obejrzę. Oh, uprowadzenia i takie tam są okropną codziennością. Wyglądasz zjawiskowo ♥
    Dziękuję za obserwację, zrobiło mi się miło w serduszku :*
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  28. swiat jest bardzo okrutny, staram sie za czesto nad tym nie myslec, moznaby zwariowac, ludzie pptrafia byc potworami...
    polecam w takim badz razie serial z moralem - black mirror ;)

    ReplyDelete
  29. Niestety na mnie też często wypływają filmy...nie zawsze jest to dobre , ponieważ jestem typem wrażliwca :)
    Pięknie wyglądasz!
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  30. musze koniecznie ogladnac ten film "room"! piekne zdjecia :) pozdrawiam

    kllaudus.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Zachęciłaś mnie do tego filmu! Lubię dramaty, ale zazwyczaj oglądam komedie. :D

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Film bardzo wzruszający!
    Cudny naszyjnik!
    http://doubletroublex99.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Film bardzo wzruszający...Ładny outfit!
    http://doubletroublex99.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Bardzo wzruszający film... Ładny outfit!
    http://doubletroublex99.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Film bardzo wzruszający... Ładny outfit!
    http://doubletroublex99.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Jeju zakochałam się w Twoim płaszczyku.Przy okazji chciałam Cie zaprosić do siebie, jestem młodą mama i w swoim blogu opisuje swoją historię. :)
    socallmemombaby.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Film muszę obejrzeć ;) A jeżeli chodzi o dzisiejszą młodzież i nie tylko ... nie potrafią cieszyć się z małych rzeczy, ciągle czekają na coś więcej i więcej , nie doceniają życia i nie są wdzięczni za to co mają . Najmniejsze rzeczy dają nam najwięcej szczęścia szkoda że nie każdy potrafi je zauważyć ;)
    Sama na blogu staram się być motywacją dla innych, jestem na Twoim blogu pierwszy raz i myślę że wpadać tu będę ciągle , bo piszesz świetnie ;) Pozdrawiam

    Zapraszam do siebie ;) http://milosczycieszkola.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Mega stylizacja.. Szczególnie płaszcz i buty . Pozdrawiam zapraszam do mnie modowa1.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Dobrze to napisałaś! I miło czytać regularnie Twoje posty, naprawdę!
    Płaszczyk jest śliczny, a zdjęcia bardzo fajne!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  40. Obejrzałam ten film w całości - i polecam z całego serca

    Mój blog - whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    ReplyDelete
  41. świetna stylizacja :) ciekawy filmy,skusze się i go obejrzę

    zapraszam do mnie,dopiero zaczynam
    malinkaaaaaaaaaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Pomimo tego, że nie lubię takich filmów i takich filmów nie oglądam zaciekawiłaś mnie. Z chęcią obejrzę go sobie :) Akurat będę miała dużo czasu, bo rozpoczęłam ferie :D Jeśli chodzi o złych ludzi to na pewno spotkałam już taką osobę. Chociażby rok temu kiedy wracałam z koleżanką ze szkoły. Mieszkam trochę dalej od Zuzy, ale mam po drodze wiec często wracamy razem. Kończyłam wtedy dość późno, bo o 17 a to było w zimę więc było już ciemno. Szłyśmy dość wolno a za nami szedł jakiś pan. Akurat, żeby wszystko wyglądało naturalnie nie szedł tak wolno jak my wiec nas wyprzedził. Pożegnałam się z Zuzią i szłam sama, a przede mną ten pan. W pewnym momencie wypadły mi pieniądze z kieszeni (nie pamiętam już jak) a pan przede mną nadal szedł i zniknął za rogiem. Jednak przez to, że nie szłam tuż za nim, bo zbierałam pieniądze w jakiś sposób to zauważył i się wrócił zobaczyć gdzie jestem. Gdy już pozbierałam wszystko i wstałam zobaczył mnie i znów szedł przede mną. Zrozumiałam, że coś jest nie tak. Chciałam skręcić w prawo tam gdzie szedł jednak miałam do wyboru 2 drogi. Drogę na prawo są tam krzaki i dróżka tak jakby na skróty i drogę nadal prosto gdzie jest chodnik a obok ulica jednak po drugiej stronie ulicy jest las i ciągnie się daleko, daleko. Więc stanęłam i zastanawiałam się którędy iść. Jednak kiedy zobaczyłam tego pana, że się na mnie patrzy wybrałam drogę przy lesie. Cały czas patrzałam się w stronę krzaków gdzie wcześniej stał. Zauważyłam, że wrócił się i idzie drogą którą idę ja. Tak się przestraszyłam, że zaczęłam biec z plecakiem w którym miałam dużo książek, bo w szkole byłam od 08 jednak to wtedy nie było ważne. Gdy byłam już prawie przy domu zgubiłam go gdzieś za rogiem i zdyszana wbiegłam do domu. Przepraszam, że się tak rozpisałam!
    Littleredcherrysmile click

    ReplyDelete
  43. Podoba mi się płaszczyk, fajny wzór ;)

    ReplyDelete
  44. Również oglądałam ten film. Strasznie mnie on zszokował i skłonił do przemyśleń...

    ReplyDelete
  45. Bardzo ciekawy post, a zarazem przerażający. No ale niestety bardzo prawdziwy...
    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam! 😘

    ReplyDelete
  46. Film obejrzę koniecznie jak znajdę więcej czasu. W dzisiejszych czasach ludzie nie zwracają uwagi na pewne sytuacje. Nie doceniają również tego co posiadają.
    Pozdrawiam, annenoele.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. pierwszy raz słyszę, ze cos takiego możemy znaleźć w internecie. nie rozumiem jak ktokolwiek moze sie posunac do czegoś tak okrutnego

    http://dryclaudia.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Chyba właśnie znalazłam film na dzisiejszy wieczór :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  49. Ja też miałam nie przyjemną przygodę , związaną z internetem . Prawie ktoś mnie porwał ale pewnie bym wylądowała w burdelu . Gdyby nie moi przyjaciele i rodzina, nie wiem co mi się teraz ze mną działo.

    fajna stylizacja

    zapraszam do mnie : http://eskucinska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Nie lubię tego typu filmów, ale zachęciłaś mnie do obejrzenia go. Nie rozumiem co kieruje takimi osobami, które robią innym te wszystkie okrucieństwa.
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. Koniecznie muszę obejrzeć ten film, bo tez lubię oglądać filmy dzięki którym mogę sie czegoś wartościowego nauczyć :)
    Piękne zdjęcia!

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    ReplyDelete
  52. chce obejrzeć ten film, bo sporo o nim słyszałam.Natomiast co do stylizacji - piękny płaszcz!
    Sandicious

    ReplyDelete
  53. Lubię filmy, które zmuszają do przemyśleń, które pokazują zupełnie inny świat, o którym nie miało się pojęcia. Nazywam to motywacją do zmiany siebie i swoich poglądów.
    "Czarna strona internetu" już sama w sobie, z Twojej opowieści brzmi strasznie. To bardzo dziwne, że coś takiego istnieje, że ludzie chętnie wchodzą na takie strony, a co więcej, że umieszczają na tym filmiki. Co jest takiego w krzywdzeniu innych? Czy ludzie odnoszą z tego jakąś chorą satysfakcję? :<
    /foxydiet.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. Koniecznie muszę zobaczyć ten film, niektórych osób nie można nawet nazwać ludźmi. Śliczne zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  55. Wydaje mi się że kawałek tego filmu oglądałam i zapadł mi ten fragment w pamięci
    http://dorota-kotlarz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  56. Świetne zdjęcia :D
    Zapraszam do mnie http://fottomi.blogspot.com/ ;)

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*