Pewnosc siebie

Sunday, December 20, 2015


Wiele z nas ma problemy z pewnością siebie. Możecie wierzyć lub też nie, jestem jedną z takich osób. Stres i poczucie, że nie podołam, że jestem gorsza niż ktoś inny, blokuje mnie do takiego stopnia, że choćby od danej rzeczy zależało moje życie, nie zrobiłabym tego. Mowa tu całkiem prostych czynnościach, których ja czasami się wypieram i nie dlatego, że się wywyższam, czy chcę zagrać księżniczkę. To po prostu silniejsze ode mnie, aż chce mi się płakać. Uważam, że ten post za nieco osobisty i kontrowersyjny zarazem. Jestem blogerką, osobą w jakimś stopniu publiczną, ponieważ dzielę się z Wami moim wizerunkiem a jestem osoba, która nie wierzy w siebie i swoje możliwości? Jakim cudem znalazłam się na tym miejscu w którym jestem? Co mogę zrobić by stać się pewniejsza siebie?

Nigdy nie byłam osobą, która się pchała by zaistnieć. Nie to było i nadal nie jest najważniejsze. Wsparcie bliskich osób jest połową sukcesu. Mając przy sobie osobę, która wierzy w nas mocniej niż my sami dba o to by wszystko szło po naszej myśli, wspiera nas i nasze pasje. Co gdy w jednym momencie wszystko się kończy. Wy czujecie się słabsi, nikogo nie obchodzicie na tyle by Was chcieli pozbierać gdy upadniecie na samo dno. Pomimo, że mocno kochacie swoją pasję, przestajecie to robić. Brakuje w Was zaangażowania. Wasza pewność siebie spada. Twarz, ciało i wszystko co związane z Waszą osobą kompletnie się Wam nie podoba. Jak prowadzić bloga? Jak robić coś, bez czego nie da się robić tego, co się kochało robić? Czy to wszystko prowadzi do zakończenia swojej przygody z blogowaniem? A może jest jakiś sposób na to, by zebrać siły i zacząć umieć liczyć tylko na samego siebie? 
Kieruj się głosem serca - Jeśli uważasz, że jest to coś co kochasz i sprawia Ci to przyjemność, nie przestawaj tego robić.
Nie pozwól by ktoś decydował o Twoim szczęściu - Nikt za Ciebie życia nie przeżyje, a żyjemy po to by być szczęśliwym i robić to co daje nam szczęście.
Stawiaj sobie cele i nie wymiguj się od nich - Jeżeli chcesz coś robić sumiennie, ustalaj sobie dokładne terminy. Nie wymiguj się od nich, ponieważ lenistwo nie popłaca. 

Ponówmy pytanie, a co z naszą pewnością siebie? Uważam, że jest to zadanie długo terminowe, a wszystko zależy od naszego podejścia. Jak tylko to możliwe, ograniczmy się upodabniać, inspirować według nas idealnymi, wyretuszowanymi postaciami z show biznesu. Bądźmy sobą. Nie kreujmy sztucznego wizerunku upodabniając się do kogoś kim nigdy nie będziemy. Lepiej być kiepską podróbą danej osoby? Czy jedyną, niepowtarzalną wersją samej siebie? Odpowiedź zostawcie do własnych refleksji. Jeżeli jest coś co możecie zmienić w sobie by poczuć się lepiej, to dążcie do tego! Jeżeli czegoś nie da się zmienić, to nauczmy się z tym pogodzić. Ja osobiście zbieram siły i będę starała się podchodzić do wszystkiego inaczej. Mam nadzieję, że kiedyś przestanę się ograniczać i zacznę normalnie żyć.

Zdjęcia z dzisiejszego posta, zostały wykonane w Studio w browarze w Tychach, gdzie byliśmy razem z ekipą DDOB. To był dobry dzień. Sesja w studio, profesjonalny makijaż, spędzanie czasu wraz z innymi blogerkami. Czego chcieć więcej? Dla mnie było to jednak duże wyzwanie. Przed obiektywem nie czułam się pewnie, podziwiałam pracę innych dziewczyn, które wyglądały cudownie i widać było, że czują się jak ryba w wodzie. Ja zestresowałam się na tyle, że musiałam zejść, ochłonąć i nabrać sił. Nastąpiła we mnie automatyczna blokada, brak wiary w siebie.  Cieszę się jednak, że przełamałam paraliżujący mnie strach i zaryzykowałam. Pisanie tego wszystkiego jest dla mnie nieco trudne, ponieważ pewnie większość z Was odbierała mnie całkowicie inaczej. Jestem osobą wesołą, otwartą na nowe znajomości, z łatwością nawiązuje kontakt, aczkolwiek blokuję się i ograniczam w pewnych sytuacjach. Myślę, że z racji tego, że jestem blogerką, byliście wręcz pewni, że problemów z pewnością siebie nie mam, a wręcz przeciwnie, że jestem rozkochaną w sobie lalą, dla której m.in praca przed obiektywem jest czymś banalnie prostym.

 INSTAGRAM | FANPAGE
SNAPCHAT: jessikachincza

You Might Also Like

33 KOMENTARZE

  1. We mnie jest też coś takiego, że gdy poznaję nowe osoby, albo z kimś się długo nie widziałam mało się odzywam itp, ale potem się rozkręcam i jest dobrze, śliczne zdjęcia :*
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    ReplyDelete
  2. Ale się ucieszyłam, jak zobaczyłam, że dodałaś posta!
    Jestem mega zdziwiona tym, co napisałaś i nie sądziłam, że taka osoba jak ty (wesoła, rozgadana) może mieć problemy z pewnością siebie. Jednak blogerka też człowiek i wiadomo, że nie każdy jest idealny :* Mam jednak nadzieję, że mimo wszystko wrócisz do nas na stałe, bo jesteś niezastąpiona! :*
    Pozdrawiam cieplutko i życzę wesołych świąt! :* <3

    ReplyDelete
  3. bardzo fajnie to wszystko napisałaś. trzeba stawiać sobie cele :)
    świetna sesja :)

    ReplyDelete
  4. mega wyszłaś na zdjęciach :*
    http://luuvmy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Jeju tak dawno mnie tu nie było ! Zdjęcie przepiękne i idealnie pasują do tła :) Ja niby jestem odważna, ale pewności siebie nie mam za bardzo.. Boję się najczęściej wyrazić swoje zdanie publicznie, na lekcji itd..

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Ja też szczerze się przyznam, że zbyt pewna siebie nie jestem. Do tego jeszcze dochodzi moja wstydliwość co już całkowicie mnie przerasta! Muszę się jakoś z tym uporać, tylko nie wiem jak... :/
    Prześlicznie wyszłaś na zdjęciach ♥
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  7. Ja stałam się bardziej pewna siebie po tym jak mój chłopak mi wmawiał ze jestem taka i taka, aż w końcu w to uwierzylam. Mam czasami chwile kompletnego załamania i sobie mysle "jeju Karo, alez Ty brzydla. I nic nie umiesz." ale przechodzi.
    A Ty nie masz czego sie obawiac, jestes bardzo ladna i sympatyczna :)/Karolina

    ReplyDelete
  8. Wszyscy mamy czasem problemy z wiarą w siebie, dobrze, że pracujesz nad tym, śliczne zdjęcia! <3
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Prześlicznie wyszłaś na zdjęciach! :*
    Pewność siebie jest bardzo ważna, szczególnie w dzisiejszych czasach. Jak to się mówi "Wszystko siedzi w głowie" i gdy staniemy się pewni siebie do wszystko będzie szło po naszej myśli. Super post! ♥

    LUSIALUSKA.BLOGSPOT.COM-KLIKNIJ!✿

    ReplyDelete
  10. Ty nie wierzysz w siebie, ale ja w Ciebie wierze kochana :**
    Ja także nie czuje się czasami dobrze przed obiektywem. Nie mniej jednak trzeba walczyć ze swoimi lękami. Powodzenia.
    Pamiętaj że jesteś świetną blogerką. U mnie z tych wszystkich blogów które czytam Twój jest na pierwszym miejscu. ♥

    ReplyDelete
  11. Świetny post >3
    paulannn.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. W sumie trochę się czułam czytając notkę jakbym ja ją napisała. Widzę, że jeśli chodzi o pewność siebie to jesteśmy bardzo podobne. A wszyscy błędnie myślą, że jak blogerka to odważna, bez kompleksów itp..
    Śliczne zdjęcia :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Widać, że to bardzo osobiste i gratuluję, że napisałaś o tym dla nas, bo niektórym (w tym też mi) bardzo pomogłaś.
    Mam nadzieję, że wraz z upływem dni, miesięcy, lat wszyscy, którzy mają problemy z pewnością siebie otworzą się i nie będą mieć z tym problemu (znowu mówię tu też po części o sobie, haha)
    Pozdrawiam Jess! :*
    wdym - zapraszam (nowy post!)

    ReplyDelete
  14. szkoda, że tak mało zdjęć, bo wyszłaś cudownie <3

    ReplyDelete
  15. Jeszcze raz zazdroszczę DDOB. Cudne zdjęcia ♥
    Ahh, samoocena i te sprawy to katastrofa :/

    ReplyDelete
  16. Świetnie wyszłaś! :))
    Nie wiem czemu ale przypominasz mi trochę Ariane Grand xD (to miał być komplement)
    Szkoda że tak mało tych zdjęć, ale wyglądają bardzo profesjonalnie.
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Zmotywowałaś mnie do działania! Dziękuję ;)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Śliczne zdjęcia. A co do posta to świetnie napisany! ^^

    http://green0floor0.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Bardzo motywujący tekst!:) Ślicznie wyglądasz:)


    Wesołych świąt! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    ReplyDelete
  20. Jeśli mam być szczera, to nie wyglądasz na nieśmiałą osobę, ale jak widać pozory mylą. :)

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  21. Jesteś piękna :)
    A post jest bardzo mądrze napisany i dający do myślenia .
    Wesołych Świąt :) Obserwuję i liczę na to samo ^^

    dororetka2.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Świetny wpis, dający do myślenia! :)

    Wesołych Świąt!

    true-less.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Nie wyglądasz na nieśmiałą osobę. Mam nadzieję, że w końcu w pełni uwierzysz w siebie i będziesz szczęśliwa :)
    Efekty sesji są cudowne. Wyszłaś naprawdę mega profesjonalnie i ślicznie!
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Super post! Pewność siebie to nie jest moja mocna strona jednak wciąż nad tym pracuje

    Wesołych świąt życzę i zapraszam do siebie :)
    mój blog KLIK

    ReplyDelete
  25. Super, że poruszyłaś ten temat. Wydawałoby się, że blogerki są zapatrzone w siebie, a tak naprawdę wiele z nas ma problemy z pewnością siebie.

    luska-everywhere - KLIK

    ReplyDelete
  26. Ja również mam problemy z pewnością siebie.. :// Zdjęcia są przecudowne! :)

    Mój blog---KLIK

    ReplyDelete
  27. Nie sądziłam, że masz problemy z pewnością siebie, ale ja to całkowicie rozumiem. Sama, jako blogerka, mam chwile, gdy brakuje mi odwagi, blokuje się. Może się to wydawać dziwne u blogerek, ale każdy jest inny, ma swój charakter, zalety, jak i wady. Warto pamiętać, że aby osiągnąć pewność siebie trzeba dążyć do szczęścia, bo to jest w życiu najważniejsze. :)
    Cudowne zdjęcia, ślicznie na nich wyszłaś Jess! :*

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    ReplyDelete
  28. Ale piękne te zdjęcia :) Ja trzymam mocno kciuki żebyś pięknie dawała sobie ze wszystkim radę, bo wiem, że możesz! Jesteś właśnie taka otwarta na ludzi, to jest niesamowite, teraz tylko pracuj wytrwale nad pewnością siebie. Jesteś super! I jak tylko będzie Ci brakowało siły to przyjadę tam do Ciebie i dam Ci kopa pozytywnej energii, haha! Od czego w końcu są psychofanki, czy jakieś tam inne :D

    ReplyDelete
  29. we mnie również pojawia się jakaś blokada przy poznawaniu nowych osób, za nim komuś zaufam musi minąć trochę dłuższego czasu ;)

    ReplyDelete
  30. Piękny post :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie .

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*