Bajka dziecinstwa

Monday, March 09, 2015

Cześć kochani! Pracuje nad tym by blog przypominał bardziej moją codzienność tak jak to było kiedyś i lepiej, niestety tak się składa, że w moim życiu prawie nic się nie dzieje i ja tylko leżę. Teraz będzie jeszcze gorzej ponieważ podjęłam jedną bardzo znaczącą dla mojej przyszłości decyzję. Jest ona jednak wymuszona na mnie i nie robię tego z własnej woli. Jestem pewna, że gdy to wszystko ogarnę opowiem Wam kiedyś o tej sytuacji w całości. A zmieniając temat..
 Drogie Kobitki, chciałabym życzyć Wam/Nam wszystkim spełnienia najskrytszych marzeń, miłości, szczęścia i czego sobie tylko zapragniecie. ♥
 Wczoraj życzenia ode mnie poleciały do Was prosto z fanpage'a, na którego serdecznie zapraszam! Jestem tam do Waszej dyspozycji, nawet gdy na blogu nie pojawiają się posty.
Dzisiaj, gdy przypadkowo skakałam po kanałach telewizyjnych, zobaczyłam że poleci moja bajka z dzieciństwa. Ogólnie dużo mam takich bajek czy filmów, które wywołują u mnie jakieś wspomnienia, ale to jednak tą bajkę uważam za najlepszą na świecie! Mowa tu o "Lilo i Stich". Bajka powstała w 2002 roku, jednak moim zdaniem nie ma żadnych konkurentów, nawet jeśli chodzi o przeróżne najnowsze bajki najlepszych produkcji. To jest po prostu klasyk. Można się nieźle uśmiać oraz przemyśleć pewne sytuacje, a nawet wzruszyć. 
Z góry chcę Was przeprosić, ponieważ wiem, że pod względem wizualnym ten post nie będzie idealny, jednak w tym przypadku skupiam się na treści. Pewnie zastanawiacie się w ogóle po co piszę o jakiejś bajce, która swoją drogą poszła w zapomnienie? Otóż uważam, że ta bajka bardzo wiele uczy, szczególnie dzieci, można się również pośmiać, a w obecnych bajkach zdarza się, że postacie mają cięty język, a małe dzieci lubią powtarzać słowa, jak i czynności, których się naoglądają. Wszystko teraz robione jest dla pieniędzy, a oglądając stare bajki, ma się poczucie, że zostały one stworzone z myślą o nas. Pomimo iż w tym roku będę obchodziła swoje 17 urodziny, to jednak uważam, że na bajki nikt nie jest za stary. Jedyną bajką godną uwagi z tych nowych (moim zdaniem) jest "Kraina Lodu", która jest naprawdę piękna..
Najlepsze według mnie cytaty z filmu "Lilo&Stich":
- "Jak chcesz odejść to możesz, ale ja i tak Cię nie zapomnę. Pamiętam wszystkich, którzy odeszli."
- "Ohana to znaczy rodzina, a w rodzinie nikogo się nie odtrąca ani nie porzuca.."
- "Dlaczego ty wszystko psujesz? A może dla odmiany spróbowałbyś coś zrobić?"
- "Tak, to brzydkie kaczątko. Widzisz, smutno mu, bo jest całkiem samo i nikt go nie chce... Ale potem rodzice usłyszeli jego płacz i je znaleźli... i odtąd brzydkie kaczątko było szczęśliwe, bo wiedziało, że ma dokąd wracać."
- "To jest moja rodzina. Znalazłem ją i to całkiem sam. Jest mała i rozbita, ale dobra. Taa... dobra."
I największy klasyk!
" Lilo: Jest mi bardzo dobrze, jadam cztery posiłki dziennie, rozglądam się zanim przejdę przez ulicę i dużo śpię. I...jestem bita?
Bąbel: Bije cie?
Lilo: Tak! Siostra bije mnie bardzo często! Nawet 5 razy dziennie. Cegłą!
Bąbel: Cegłą?!
Lilo: Aha...Zawiniętą w ręcznik."

Na koniec zamieszczę dla Was mix moich snapchatowych zdjęć. :) 
@jessikachincza
A czy Wy macie bajki do których czujecie pewien sentyment?
Oraz czy Waszym zdaniem lepsze były bajki kiedyś, czy dziś?

Buziaki i udanego tygodnia!

You Might Also Like

39 KOMENTARZE

  1. tez bardzo lubilam te bajke! i nawet czytajac cytaty zaczelam sie smiac!

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  2. Uwielbiałam "Lilo&Stich", każdy odcinek oglądałam ♥
    Według mnie wcześniej bajki były zdecydowanie lepsze :)

    Mój blog-klik c:

    ReplyDelete
  3. O wiele bardziej podobają mi się wcześniejsze bajki. Mam wrażenie, że teraźniejsze pogarszają dzieci, zamiast ich czegoś uczyć. Też uwielbiam Lilio&Stich :) Oglądałam tę bajkę milion razy i za każdym razem płakałam.

    http://tamizaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Jedna z pierwszych bajek, na której byłam w kinie :)

    ReplyDelete
  5. Nigdy nie przepadałam za tą bajką :) Mam trochę inny gust. Właśnie w czwartek dodałam post o serialach i bajkach jakie uwielbiałam w dzieciństwie. Miło będzie jak wpadniesz :) Jeśli chodzi o to czy lepsze są bajki dziś czy kiedyś to mogę głośno powiedzieć, że KIEDYŚ. Nic ich nie przebije. Nawet zła jakość ma w sobie to coś :) A nie nowe, rażące po oczach graficzne bajeczki ;)

    www.ghabj.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Ja wyczekuję każdego kolejnego postu, nawet jeśli są o nudnej rzeczywistości! ♥
    Lubiłam tą bajkę, ale nic nie pobije Kubusia Puchatka! :)
    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  7. Pamietam ta bajke. Rowniez bardzo ja lubialam :)

    claudiia-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Uwielbiam tą bajkę, jednak dla mnie wspomnienia wywołuje szczególnie Kubuś Puchatek :), I tak, mam podobne odczucia co do kręcenia filmów animowanych kiedyś, a dziś.

    lukrove.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Tez lubilam ta bajke. :3 mnie wkurzaja te, ktore teraz sa produkowane i nie ma w nich nic, na czym mlodsze pokolenie mogloby sie wzorowac. :/ j wychowalam sie na Kubusiu Puchatku. :))


    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Troszkę spóźnione, ale również życzę Ci wszystkiego najlepszego. A co do posta, to także uwielbiałam tą bajkę ^^ Fajnie jest wracać do czasów dzieciństwa (nie mówię, że dzieciństwo się skończyło, ponieważ nadal trwa) :D

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. te nowe bajki są okropne :/
    zapraszam do mnie, zmniejszam szafę ---> vintageclothes11.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Mnniej więcej zanm fabułę tej bajki, ale sama ogladałam raczej kreskówki polskie typu ''Bolek i Lolek'', ''Koziołek Matołek'', ''Reksio'' itp., które były naprawdę piękne. Teraz bajki są według mnie zbyt brutalne i nieczego nie uczą, np. ''Tom i Jerry''

    http://czarny-jelen.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Haha! Też kiedyś uwielbiałyśmy tą bajkę <3

    ReplyDelete
  14. bardzo dawno nie oglądałam tej bajki :)
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Uwielbiam tą bajkę! Stich to jeden z najfajniejszych Disneyowskich bohaterów.

    "Komar wybrał sobie mnie na żywiciela..." no po prostu zawsze ryję na tym :D

    ReplyDelete
  16. Jeju... też bardzo lubiłam tą bajkę! Jednak numerem jeden były odlotowe Agentki :D
    Teraz gdy młodsza siostra ogląda bajki, widzę jak to wszystko się zmieniło.
    Kiedyś to moim ulubionym kanałem był Jetix, pamiętam jak płakałam jak go zdjeli z anteny.
    Tyle jest wspomnień związanymi z bajkami i praktycznie przypomina nam się całe dzieciństwo.

    Pozdrawiam!
    natt-official.blogspot.com- Klik! ♥

    ReplyDelete
  17. Uwielbiam Stitcha. Mam nawet case na fona z nim :D

    ReplyDelete
  18. Ojej ta bajka jest super :)
    Również uważam, że te bajki ''za naszych czasów'' są o niebo lepsze niż te, które produkują dzisiaj. Masakra. Jak będę miała dzieci będę im puszczała zdecydowanie te starsze haha, np. jeszcze Król Lew *__*
    Super post!
    Kochana Tobie również wszystkiego dobrego! :*
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. TAK! Kocham Lilo&Sticha! Są świetni. A Stich jest taki uroczy. :3


    Pzdr, gabriela-moments.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Kiedyś też uwielbiałam tą bajkę.Mam chyba z nią 2 płyty.Fajne zdjęcia.Zapraszam serdecznie.
    http://pieguusek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Znam tą bajkę, od czasu do czasu ją oglądałam (moje siostry tego nie lubiły i zawsze : ''Nieee, co ty oglądasz! Przełącz...!''). ''Kraina lodu'' pod względem nowych bajek jest naprawdę świetna i mi się spodobała, naprawdę czegoś uczy. :)

    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Moja ukochana bajka z dzieciństwa <3 Właściwie oglądam ją do tej pory


    patricia9810.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Ja uwielbiam bajkę "Piękna i Bestia". Jest dla mnie niczym wzór idealnej miłości- teraz to wiem, ale w dzieciństwie po prostu podziwiałam Bellę, bo była i nadal jest przepiękna ♥

    Mój Blog ♥ KONKURS- wygraj promocję bloga!

    ReplyDelete
  24. Szczerze... nie oglądałam tej bajki nigdy od początku do końca :C

    ReplyDelete
  25. Moją ulubioną bajką były Smerfy .<3 . Nawet teraz lubię sobie ją obejrzeć.
    "Lilo i Stich" też lubiłam.:)
    http://alia-and-tesa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Ja na tej bajce byłem w kinie. Pamiętam, że bardzo nie chciałem na to iść bo to była siara przed kolegami. Jednak poszedłem, ponieważ rodzice powiedzieli, że jeśli tego nie zrobię to obetną mi kieszonkowe. Więc musiałem kurcze to już tyle minęło, a ja już pracuje i na siebie zarabiam. Naprawdę minęło od tego momentu bardzo dużo czasu.

    ReplyDelete
  27. Te dzisiejsze bajki są beznadziejne, nie ma to jak stare bajki, uwielbiam tą bajkę, albo np Bambi :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Jejku jak zobaczyłam tytuł posta bardzo się ucieszyłam!
    Uwielbiam tę bajkę, dosłownie <3 Ohana to znaczy rodzina... Dokładnie.
    Najbardziej wzrusza mnie moment gdy Lilo i jej siostra siedzą na hamaku...

    http://diadree.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Ja od niedawna na nowo zakochałam się w h2o wystarczy kropla, oglądam to codziennie. Uwielbiam ja.
    http://wika-moda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Szczerze nigdy prze nigdy tego nie oglądałam. Zawsze się zbieram ale mi nie wychodzi...
    http://karolinablonska.blogspot.com/2015/03/183-pracasnapchat.html

    ReplyDelete
  31. Ja nie lubiłam tej bajki :D

    ReplyDelete
  32. Kiedys ogladałam to :)

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. moja ukochana bajka :D

    http://berryxxblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Uwielbiam tą bajkę. jest taka pozytywna i przyjemna c:

    http://p-ann.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Lilo i Stich! Świetna bajka, pamiętam ją doskonale... Nie tylko pierwsza część ale i inne, kolejne. Wszystkie genialne. Mam je na płytach DVD i zawsze korzystam z okazji gdy opiekuję się kuzynostwem - włączam im bajkę, ale tak naprawdę to sam chcę oglądać. Oprócz tego jestem też fanem wszystkich części Shreka, jak dla mnie humor w tych bajkach jest naprawdę na najwyższym poziomie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tak Shreka również uwielbiam! :)

      Delete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*