Wspominanie starych czasów

Sunday, January 25, 2015

Hej! Zapowiedziałam ten post na swoim FANPAGE'U i pewnie wiele z Was zgadło, że chodzi mi o listy, które kiedyś od Was otrzymywałam! Postanowiłam sięgnąć po stertę listów, by trochę poprzypominać sobie jak moje blogowanie wyglądało kiedyś i jak bardzo uwielbiałam wymieniać się z Wami listami. Trochę ich się uzbierało aczkolwiek żałuję, że nagle ucięłam kontakt z Wami i przestałam podawać adres osobom, które chciały mi coś wysłać. Na dobrą sprawę sama nie wiem czym było to spowodowane. Ale nie ukrywam, że i tak mam piękną pamiątkę i wspaniałe ciepłe słowa, do których mogę zawsze powracać.
Nie mam pojęcia jak rozpoczęła się przygoda z wysyłaniem poczty. Pamiętam tylko, że od dawna chciałam spróbować tej już dosyć "starej" formy przesyłania wiadomości. Wiem, że żyjemy w czasach, gdzie technologia nas zjada żywcem, wiem że wygodniej wysyłać maile czy pisać na fejsie. Ja uważam jednak, że taka forma ma swój wyjątkowy urok. Fajnie jest dotknąć list czy pocztówkę, a nie tylko wyświetlać na monitorze czy telefonie. Po takich wiadomościach zawsze zostaje pamiątka i w listach o wiele bardziej rozmyślamy co chcielibyśmy przekazać, ponieważ dostarczenie listu trwa znacznie dłużej i nie otrzymamy od razu potwierdzenia "wyświetlono".  Choć uwielbiam wygodę i nowe technologie jakie są wprowadzane, to jednak pisanie listów uważam za naprawdę fantastyczną sprawę. Nie wiem czemu tak wiele osób z tego zrezygnowało. Fajnie czasem usiąść nad kartką papieru i napisać coś wyjątkowego do jakiejś ważnej osoby, która mieszka z dala od Was. Nie wspominając, że tym sposobem uczymy się płynnie pisać listy, opowiadania, podania itdp. Ponieważ słowa z czasem wychodzą z nas same i nie trzeba się zastanawiać kilku godzin nad jednym zdaniem. A to oczywiście przyda nam się w szkole.
Postanowiłam wziąć kilka losowych listów i przeczytać je. Niektóre były naprawdę długie, na kilka stron ale to właśnie jeszcze bardziej zachęcało mnie do czytania. Byłam cała w skowronkach ponieważ pisaliście mi tak wiele miłych słów. Nie było to typowe słodzenie, tylko uzasadniane argumenty. Widać, że niektórzy z Was włożyli w pisanie tych listów naprawdę wiele serca. Jednak było to kilka lat temu i sama jestem ciekawa co teraz u Was się dzieje i czy jeszcze o mnie pamiętacie...  Po takim czasie wszystko mogło się zmienić. Mogliście zmienić o mnie zdanie, bądź zupełnie zapomnieć o moim istnieniu. Ja również kilka lat temu miałam idoli, o których dzisiaj zupełnie nie myślę. Dlatego też postanowiłam wybrać kilka losowo wybranych kopert i do nich napisać. Zrobić małą niespodziankę! Choć istnieje też prawdopodobieństwo, że mogliście zmienić adres. Ale zaryzykuję! Jestem ciekawa czy otrzymam jakąś odpowiedź. 

Zawsze największą uwagę zwracam na najciekawiej ozdobione koperty!
Kochani, naprawdę nie wiecie jak wiele dla mnie znaczy każda Wasza wiadomość, opinia a nawet krytyka, ponieważ to z Waszym zdaniem liczę się najbardziej. Razem Tworzymy tego bloga już przez prawie 4 LATA! Nie mogę co prawda w to uwierzyć, ale jestem myśli że będzie tych lat jeszcze więcej i więcej! Mam wiele niezrealizowanych planów odnośnie bloga i chciałabym by w końcu wszystko wyglądało tak jak to sobie wyobrażam. Chcę również w tym roku dojść do 4 tysięcy obserwujących. Nie ukrywam, że od pewnego czasu przyrost zarejestrowanych czytelników jest minimalny, co mnie trochę martwi. Albo po prostu przy takiej sporawej liczbie nie odczuwam nowych obserwujących. Być może, ponieważ nie monitoruję tego. Zauważyłam jednak, że jednego dnia doszło 16 nowych obserwujących, więc chyba jednak pomału coś się odnawia. :) 
Chciałabym mocno podziękować wszystkim czytelnikom za to, że po prostu są oraz osobom które kiedykolwiek wysłały do mnie list, paczkę czy pocztówkę! Kocham Was najmocniej na świecie i chętnie powrócę do wysyłania listów. :) O adres pytajcie na: jessikachincza@o2.pl 
Wiecie jakie jest moje największe blogowe marzenie? Przytulić każdego czytelnika z osobna! Choć wydaje się to marzenie absurdalne, to mam nadzieję, że spotkam kiedyś choć część z Was!  

Rozpoznajecie swoje listy na zdjęciach? :)
- Miłego wieczorku!

You Might Also Like

87 KOMENTARZE

  1. Ojejku, musisz czuć się cudownie czytając listy od swoich czytelników :)

    matrelsy.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ja również kiedyś pisałam listy i niestety to się zatraciło. To wspaniała pamiątka! ♥

    ReplyDelete
  3. Super sprawa poczytać takie listy! :) Szkoda, że moda na pisanie już przeminęła.

    http://think-poositive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Jesteś cudowna:) W dosłownie dwa dni przeczytałam wszystkie twoje posty :) Mam nadzieję, że bloga będziesz prowadziła jeszcze bardzo długo..

    ReplyDelete
  5. Oj ja niestety nie wysłałam Ci listu, ale to nadrobię :)
    Jesteś tak ciepłą osobą, że czytając twoje posty czasami mam ochotę po prostu Cię przytuulić ;3
    http://by-joaannaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. ja takze uwazam, ze powracanie do starej formy komunikacji jest piekne! niestety mojego listu tam nie bedzie :C nie jestem Twoja czytelniczka, az tak dlugo, jednak zostane na jeszcze wiecej!

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  7. Ale mnie zainspirowałaś jeju! ♥ Pisanie listów z czytelnikami musi być niesamowite! Myślę, że wspomnę o Twoim pomyśle w kolejnym poście :)

    Daria, http://minimalistyczny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Świetna sprawa z tymi listami. Pamiętam, że sama chciałam do Ciebie napisać. ;) Było to jakoś na wiosnę 2 lata temu. Postanowiłam poczekać do Twoich urodzin, które, jak pamiętam, masz w grudniu. W końcu o tym zapomniałam, wybacz. :D Choć chętnie bym to nadrobiła. Fajnie, że postanowiłaś odpisać kilku osobom. Pewnie będą miały niezłą niespodziankę. :)

    ReplyDelete
  9. Pamiętam jak wysyłałam do Ciebie rysunek, haha :p Nie był taki piękny, ale się nim zachwycałaś bo to też miły prezent :P
    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh tak pamiętam Twój rysunek jak dziś! ;) ♥
      Nadal uważam, że był on śliczny a gest bardzo uroczy! :*

      Delete
    2. no jasne, nawet nie mów takich głupot :p

      Delete
  10. Listy to wspaniała forma komunikowania się! :)

    ReplyDelete
  11. Mi się nadal zdarza wymieniać listami z moją koleżanką z innego miasta. To jest naprawdę fajna sprawa, zwłaszcza to niecierpliwe czekanie na kolejny list. Wszystkie mam pochowane i czasami też sobie je czytam od nowa i patrzę jak się przez te lata zmieniłyśmy :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Ja zamierzam Ci wysłać list :))
    Pozdrawiamy!
    Blog-KLIK

    ReplyDelete
  13. A ja ciesze sie ze mogłam cię przytulić i pogadać fajnie było by to powtórzyć :) <3 a może zrobisz w wakacje zlot?

    ReplyDelete
  14. Ja również uważam pisanie listów za najlepszą drogę przekazania wiadomości. Oczywiste jest, że pisanie sms'ów czy maili jest dużo wygodniejsze, ale taka forma przywołuje niesamowite wspomnienia i jest świetną alternatywą jeśli chcemy przekazać komuś coś więcej niż tylko dwa zdania. ;)

    mój blog :)

    ReplyDelete
  15. Widzę list mojej kochanej Kariny! :)
    Masz racje, listy są chyba najpiękniejszą i najfantastyczniejszą formą komunikowania się. Też chciałabym mieć kogoś, z kim mogłabym pisać listy. :)
    http://by-diallerr.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Pamiętam, że kiedyś wymieniałyśmy się listami :)

    ReplyDelete
  17. Nie wiem, czy wiesz, ale kilka tygodni temu rozpoczęłam pracę z nowym Projektem "Send Me Letter - Blogger Project". Dostałam już 10 listów. Bardzo chętnie wymieniłabym się z Tobą listami. Bo obserwuję Cie i czytam od na prawdę dawna... prawie od samego początku mojego blogowania. Mam do Ciebie ogromny respect i bardzo by mi było miło, jak byś się zgodziła na danie mi Swojego adresu! :* Hmm.. nie wiem, czy mam napisać do Ciebie na maila, czy na Fanpagu... hmm.. chyba jednak mail :-)
    Mam nadzieję, że odpiszesz ;*
    Pozdrawiam ;*

    ♡MiśkaGrabowska_Official♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jess, odbierz maila :-)
      Napisałam właśnie w tej sprawie :p

      Delete
  18. Uwielbiam dostawać i pisac listy i coraz częściej wybieram tą formę pisania do osoby która mieszka daleko <3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Na pewno uda Ci się zdobyć 4 tys. obserwatorów! <3

    http://sapphireblog1.tumblr.com

    ReplyDelete
  20. Po przeczytaniu tego posta naszła mnie wielka ochota na napisanie do Ciebie listu. Już wysyłam do Ciebie maila i długopis w ruch! ;)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Uwielbiam wysyłać listy! Ostatnio też chciałam "odnowić" tę formę kontaktu i tak mnie to wciągnęło, że mogłabym wszystkim wysyłać! Oczywiście do Ciebie też z chęcią napiszę! <3

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. To najmilsza rzecz jaka może spotkać blogerkę :)

    ReplyDelete
  23. Uwielbiam wysyłac listy :D
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Hehe, ja ostatnio też czytałam stare listy i znalazło się kilka od Cb, chociaż w tej stercie za zdjęcie nie mg dostrzec moich xD <3

    ReplyDelete
  25. Takie listy to cudowna i miła pamiatka :)

    ReplyDelete
  26. Wspaniałe pamiątki :)

    ReplyDelete
  27. Ja mimo wszystko jakoś nie gustuje w listach. Zdecydowanie wolę pocztówki! :) Doszła moja na święta? :)

    www.ghabj.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Sporo tego :3 Zapraszam na nowy post ♥ Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  29. Ja sie kiedyś miałam z Tobą wymienić pocztówką, wysłałam Ci ją, pokazałaś na blogu, ale nie wysłałaś mi żadnej pocztówki :(

    ReplyDelete
  30. niesamowity post ❤ masz wspanialego bloga !! jestem bardzo ciekawa , czy ktos Cì odpisze :) to jest wspaniale po pewnym czasie wrocic troche do przeszlosci !! :)
    positivelittlethink.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Ja też zaczęłam wysyłać listy odkąd mam bloga! Świetna sprawa! :) <3
    Super post Kochana.
    http://mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Jak miło pisać listy. Ja mam zakaz podawania danych i nawet mi nie można nic wysłać, a są chętni ;c
    Poczekam do 18-stki. Śliczne masz wspomnienia :)

    ReplyDelete
  33. ja bardzo lubię listy wysyłaś, bo szczerze nie dostałam żadnego

    dorooothy.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Oooo jejku! Cudna sprawa! Na pewno napiszę ;))
    To moje życzenie z okazji drugich urodzin bloga - żeby dostawać listy :)

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Śliczny wygląd bloga.
    Uwielbiam wspominać dawne czasy.
    Pozdrawiam
    http://pauline-memories.blogspot.com/2015/01/powody-dla-ktorych-warto-czytac_25.html

    ReplyDelete
  36. Bierzesz udział w blogu roku ?

    ReplyDelete
  37. a ja bardzo lubię wysyłać listy i zgadzam się w 100%, w listach zawieramy dużo bardziej przemyślane słowa ;)

    ReplyDelete
  38. Cudowna pamiątka :)

    your-imaginatio-n.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Ja niestety nie napisałam jeszcze listu do Ciebie ale postaram się.Sama czekam na kilka wysyłek:) Duża kolekcja Ci się uzbierała :) Dobrze tak powspominać:) 4 LATA *-* Wtedy ja nawet o blogu nie myślałam hehe:D
    Dorey Blog - Klik ♥

    ReplyDelete
  40. Tylko pozazdrościć takich czytelników! :)

    ReplyDelete
  41. nie ma nic lepszego jak czytanie starych listów! <3

    Serdecznie Zapraszam♡
    pisanepasja.blogspot.com - kliknij tu!

    ReplyDelete
  42. 16 nowych obserwujących na dzień to naprawdę dużo, mi przybywa 5 na miesiąc. ;)
    Uwielbiam dostawać listy, paczki, pocztówki i sama je wysyłać. Jednak bardzo rzadko kiedy je dostaję, dlatego na pewno coś do Ciebie wyślę, a wtedy być może dostanę odpowiedź, mega bym się cieszyła z listu od Ciebie. :)) Zaraz piszę na Twojego maila i pytam o adres, spodziewaj się listu ode mnie za jakiś czas (zależy, jak się z tym wszystkim zbiorę, i kiedy też pójdę na pocztę, a to pewnie potrwa ;)).


    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. O jak ci zazdroszczę, pewnie wspaniale musisz się czuć jak dostajesz list czy paczkę :)
    http://wika-moda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Takie wspomnienia są świetne ! Ja chowam wszystkie listy , żeby później była jakaś pamiątka ;)
    bardzo cię jessika lubię ;) ostatnio przeglądałam twojego całego bloga ... bardzo się zmieniłaś , oczywiście na co raz lepsze , jesteś już dojrzalsza ;)

    natalia-cieslak.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. To dobrze, że podtrzymujesz tą ,,tradycję"
    Według mnie milej jest dostać np. kartkę świąteczną, a nie zwykłego sms
    szczypta-radosci.blogspot.com(KLIK)

    ReplyDelete
  46. Ja zawsze chciałabym otrzymywać listy od fanów. Jestem pewna, że dojdziesz do 4000 obserwatów, już w zasadzie nie tak dużo:-)
    Mój blog - kliknij

    ReplyDelete
  47. Szkoda, że listy/pocztówki wysyła się tak rzadko, bo to na prawdę wspaniała pamiątka na długie lata.
    http://aniabloog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. Takie listy to coś wspaniałego. Tego nie można zastąpić żadnym ssosem czy mailem. To ma w sobie coś z magii. Fajnie dostawać listy od czytelników :)

    ReplyDelete
  49. Wysyłanie takich listów to świetna sprawa ;)

    ReplyDelete
  50. Fajnie że trzymasz stare listy, miło jest czasem powspominać :)

    ReplyDelete
  51. Takie listy to wspaniałe pamiątki. Sama lubię je wysyłać.

    alwaays-and-foreever.blogspot.com


    ReplyDelete
  52. Fakt, technologia nas wyprzedza, a ludzie kontaktują się tylko za pomocą fb czy maila. A listy to cudowna sprawa, można je zachować i wyciągnąć w każdej chwili żeby powspominać :)


    oliviaa-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. hey guys i found old website for a buy instagram followers!
    it's very cheap!

    ReplyDelete
  54. Would you like to follow each other via GFC? Let me know and I'll follow you back ASAP :)
    http://fashionailsartsbyanna.blogspot.com.es/
    Kisses!

    ReplyDelete
  55. Musi być świetnie tak wspominać stare czasy bloga. Ja np. uwielbiam oglądać stare albumy lub czytać moje pamiętniki haha, jest wtedy masa śmiechu :)

    http://allexandrablog1.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. uwilbiam przegladac stare listy ;)

    ReplyDelete
  57. Kocham dostawać listy <3 Fajnie później je wyciągnąć i powspominać :)
    W wolnym czasie zapraszam do siebie :)
    http://justine-juustine.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. To fajne uczucie kiedy dostajesz taką masę listów ;)
    Zapraszam do siebie storczyg.blogspot.com ;)

    ReplyDelete
  59. Ten cały rozwój technologiczny ma swoje plusy i minusy - wiadomo. Ale jeśli chodzi o te drugie, to tej wymarłej sztuki pisania listów najbardziej mi brakuje :) A te pisane na maszynie lub pismem kaligraficznym... Cudo! Moi rodzice mieli wiele listów, które pisali do siebie i zawsze nie mogłam się na nie napatrzyć. Jessiko, schowaj swoje listy i pilnuj jak oka w głowie ;) Bo to będzie naprawdę ogromna pamiątka :)

    ReplyDelete
  60. Jestem zbyt leniwa na listy i pocztówki, chociaż nadal uważam to za świetną formę komunikacji :)

    ReplyDelete
  61. Ja również o wiele bardziej wolę taką formę korespondencji niż facebook, czy e-mail.

    SOME TULIPS

    ReplyDelete
  62. Cudowny pomysł z tymi listami, też mam do nich sentyment. Cokolwiek by nie napisać na papierze jednak wydaje się prawdziwsze i może szczersze... Życzę Ci pełnej skrzynki
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  63. O matko, ile Ty tego masz?! Hahhaa, ja nadal wymieniam się listami z czytelnikami, uwielbiam to!

    Zapraszam! :)
    By-Lolka.blogspot.com - klik!

    ReplyDelete
  64. Ja też ze swoimi czytelnikami wymieniam listy i paczki, to chyba najlepsza z możliwych relacji :)
    ♡⃛ blog

    ReplyDelete
  65. jaka masa listów haha
    nakrancumarzen.blogspot.com

    ReplyDelete
  66. Fajna sprawa z takim wysyłaniem listów ;)

    ReplyDelete
  67. Ale ich jest ;o
    Fajnie tak dostać taki list *_*
    Chciałabym :)

    http://sztramkowska-joanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  68. Mnóstwo tych listów :O

    kajoooja.blogspot.com

    ReplyDelete
  69. Nawet nie czytam, bo już dawno przestałam czekać na nowe posty i kibicować Ci w tym co robisz. Mogę stwierdzić z przykrością, że piszesz cokolwiek bo tak, bo chcesz mieć z tego jakieś korzyści. Posty nie są moim zdaniem szczere tylko pisane na siłę. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  70. Ja uwielbiam dostawać listy. ;) Często je dostaję od zagranicznych penpali.
    Pozdrawiam!
    lady-aria.blogspot.com

    ReplyDelete
  71. takie listy są piękną pamiątką też mam kilka
    które wysyłałyśmy sobie z przyjaciółkami i nie raz je razem czytamy :)
    no ale nastała era smsów i e-maili facebooków he he także się skończyło ;)
    W wolnym czasie zapraszam również do mnie
    http://polinapaola.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. Zgadzam się z Tobą - listy to coś innego. To rzecz namacalna, do której można powrócić, powspominać.
    Nie ginie w internecie..
    Zapraszam do mnie: http://amemoriesoflive.blogspot.com

    ReplyDelete
  73. gratuluje tylu listów! jesteś najlepsza:)

    Pozdrawiamy
    ♡ Twins Life. [KLIK] ♡

    ReplyDelete
  74. Widzę swoje listy, te od Ciebie mam nadal :)
    I pamiętam jak wyglądał Twój blog kilka lat temu, dużo się zmieniło i ty sama też wydoroślałaś :)

    ReplyDelete
  75. Wspaniale jest mieć takich czytelników! :)

    blog-by-ola.blogspot.com

    ReplyDelete
  76. Niektórzy potrafią być bardzo pomysłowi *.*

    dagmarastyles.blogspot.com

    ReplyDelete
  77. Hej :) Na początku mojego komentarza chcialem Ci podziekowac za to, ze piszesz, bo robisz to naprawdę swietnie, a dzieki Twoim wpisom, szczegolnie przy porannej kawie, można naprawdę się odstresowac i pieknie zaczac dzien :) A wieczorem można zapomniec o wszystkich problemach, tak choc na chwile i wczytac się w cos, co jest naprawdę dobre :)

    ReplyDelete
  78. Według mnie fajna rzeczy wysyłać i dostawać listy.
    Będzie pamiątką.
    Pozdrawiam.

    http://nataa-natkaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  79. Wymiana listów z czytelnikami to bardzo fajny pomysł! Zastanawiam się tylko, czy w dzisiejszych czasach podawanie adresu nie wiąże się z niebezpieczeństwem. Jest tyle naciągaczy i uciążliwych reklamodawców, którzy tylko czekają na to, by ktoś dobrowolnie podał im swoje dane, by mogli go zasypywać spamem.

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*