Post jakiego mi brakowało...

Friday, January 23, 2015

Cześć kochani, z racji tego że dawno nie dodałam nic na bloga, (powód napisałam na fanpage'u) postanowiłam wpaść do Was i napisać w końcu coś głębiej, poruszając jakiś ważny temat. W tym poście chcę pomóc początkującym blogerom i odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania, które wszędzie są powtarzane. Opowiem także jak wyglądały moje początki i czego się nauczyłam.
 ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥
Zaczynając blogowanie moje podejście nie należało do profesjonalnych, było to raczej typowe ośmieszanie się 11-12 latki w internecie. Uważam, że nie jest to najlepszy wiek na styczność z blogosferą. I wiem, że nie łatwo jest powiedzieć 11-12 latce: nie zakładaj bloga. Jest oczywiste, że zostanie to zignorowane. Jednak naprawdę potem jest ryk i zgrzytanie zębami, gdy patrzy się za kilka dobrych lat CO JA NAJLEPSZEGO ROBIŁAM?! Tajemnicą nie jest, że żeby coś osiągnąć w tym otoczeniu, należy wkładać to wiele, wiele serca i zachować cierpliwość. Często stalową, więc osobiście przeciętnej dziewczynce w wieku do 12 lat nie przewiduję dużego grona odbiorców. Podkreślam słowo "przeciętnej", ponieważ może zdarzają się niezwykłe osoby, które potrafią nawet w tak młodym wieku sprowadzić spora publikę, jednak musi być na pewno duże wsparcie rodziców i ich dbanie o design czy fotografie.  
Często dostaje pytania: 
"Jak powiedzieć rodzicom o swoim blogu?"
Wydaje mi się, że nie powinnyście (zwracam się do dziewczyn, ponieważ nie zdarzyło mi się, bym została pytania o takie coś ze strony chłopców) się obawiać. Brzmi to w zasadzie jak pytanie od dziewczynek w niższej strefie wiekowej, jednak okazuje się, że jest to problem również nastolatek, a nawet licealistek. Naprawdę nie wiem czego się obawiać! Jeżeli chcecie to robić, macie ciekawy pomysł i zamieszczacie odpowiednie treści to wydaje mi się, że żaden rodzic nie będzie miał nic przeciwko. A na pewno nie powinnyście pytać ich o tą decyzję, bo nie ma w tym nic złego. O zgodę jednak pytajcie rodziców jeśli chodzi o podawanie adresu zamieszkania. - Bądźcie z tym ostrożni.
"Jak Twoi rodzice zareagowali na to, że masz bloga?"
Moja decyzja o jego założeniu była bardzo spontaniczna i wydaje mi się, że moja mama nawet kręciła się gdzieś przy mnie, gdy wstukiwałam w klawiaturę pierwsze słowa przywitanego postu. Więc jeśli chodzi o mnie - moi rodzice nie mieli z tym żadnego problemu.
"Nie bałaś się zamieszczać swoich zdjęć?"
Absolutnie nie, tym bardziej, że prawie każdy z Was ma facebooki i inne stronki gdzie Wasze zdjęcia się znajdują. Moim zdaniem jest to normalna sprawa. Jak już wspomniałam - jeżeli zdjęcia są odpowiednie i wstawia się je z przemyśleniem, to nie macie się czego bać. Jednak przestrzegam Was wstawiania głupich zdjęć, bądź prowokujących. Pamiętajcie, że z sieci nic nie zostanie trwale usunięte i są one nadal gdzieś w cyberprzestrzeni i istnieje także możliwość, że ktoś z Waszych znajomych użyczy sobie tego zdjęcia szantażując Was. - W tym przypadku sprawę należy koniecznie zgłosić do odpowiednich osób (w zależności od powagi sytuacji).  
 Parka - sheinside.com | bluza - Oasap.com | spodnie - pull&bear | buty - reene.pl

"Po jakim czasie mogę podjąć pierwszą współpracę?"
Pytanie, które dostaję od wielu początkujących blogerów. Uwierzcie czytając je zalewa mnie krew. Ludzie! Bloga pisze się dla przyjemności i swojego grona odbiorców, a nie dla "szinsajdów". Współprace są przyjemne i nie ma co tu ukrywać, aczkolwiek trzeba znać umiar, a przede wszystkim mieć na pierwszym planie słowo BLOG, a nie WSPÓŁPRACA.
"Jak zdobyć czytelników?"
Zdecydowanie swoją osobą. Jeżeli jesteś osobą wartą uwagi, na pewno inni to dostrzegą! Trzeba mieć również cierpliwość. To nie przychodzi z dnia na dzień. Warto zapracować na porządny szacunek i zainteresowanie ludzi. U mnie również nie przyszło to na pstryknięcie palcem, ale pisanie postów sprawiało mi wiele przyjemności, dlatego byłam cierpliwa. A przede wszystkim - nie oczekiwałam żadnej popularności, zawsze patrzyłam na to skromnie.
"Jak ludzie z Twojego otoczenia reagowali/reagują na Twojego bloga?"
Ludzie są zawistni i wiemy to nie od dziś. Zazdroszczą wszystkiego czego tylko im brakuje, bądź nawet jeśli mają wszystko co jest do szczęścia potrzebne, zamiast zająć się swoim życiem. Na początku bałam się, że znajomi dowiedzą się o moim blogu i ukrywałam go, wiedziałam jednak że długo nie uda mi się chować. W końcu to internet - kopalnia informacji. Bywały nieprzyjemne dogryzki ze strony rówieśników. Raniły mnie one szczególnie gdy byłam młodsza. Teraz inaczej patrzę na świat i wiem, że zazdrość oraz głupie komentarze są nieuniknione. Na całe szczęście bardzo dużo osób z mojego otoczenia potrafi się cieszyć razem ze mną, gdy jest do tego powód. Są także osoby, po których nigdy nie spodziewałabym się wiadomości typu: Bardzo lubię czytać Twojego bloga i cieszę się, że w naszym mieście jest ktoś taki. Jest to niezmiernie miłe. Czuje się doceniona i widzę, że są osoby które nie oceniają po okładce i wyrabiają sobie o mnie indywidualne zdanie przyglądając mi się, zamiast powierzchownie nazywać mnie "blogereczką, gwiazdeczką". Irytuje mnie taka nieprzemyślana ocena, tym bardziej że nigdy nie mówię o swoim blogu, nie chwalę się, nie wywyższam się, więc skąd takie stwierdzenie? Żyję jednak z blogiem już prawie 4 lata i nauczyłam się akceptować każdą krytykę, a nieuzasadnione obelgi ignorować. 
- Zdjęcia wykonał Bartosz.- 
~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥ ~~ ♥
Tym oto akcentem chciałabym zakończyć dzisiejszy post. Jest on bardzo rozbudowany. Mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogą Wam te odpowiedzi a także skrycie liczę na przemyślenie wszystkich osób, które bez żadnego przemyślenia rzucają w moją stronę określenia "gwiazdeczka" itp. Mam nadzieję, że wytrwaliście do końca postu i że nie macie nic przeciwko, jeśli raz na jakiś czas pojawię się z postem wymagającym ode mnie nieco większego wysiłku i przemyśleń. 

Udanego weekendu! :)
Ah! I aktywowałam twittera! Zachęcam do obserwacji! 

You Might Also Like

69 KOMENTARZE

  1. Bardzo pomocny post, zwłaszcza dla początkujących osób. Pamiętam, że jak byłam w takim wieku to też próbowałam prowadzić blogi, ale żaden nie dotrwał do dziś :)

    http://tamizaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Bardzo fajny post, czytam Twój blog od samego początku i doskonale pamiętam, że zawsze na wszystkie komplementy odpowiadałaś aż za skromnie ;) Oby tylko tak dalej dobrze szło <3

    ReplyDelete
  3. świetny outfit, ja bloga założyżywam w lipcu i mam dopiero 56 obs, ale tak szczerze mi sie nie śpieszy, a blogu nie wiedzą jeszcze moi rodzice, ale w końcu musze im powiedzieć

    dorooothy.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Jess pokazałam mamie bloga, a ona pw. nie zajmuj się głupotami tylko za naukę się weś :/ Co mam zrobić, żeby przekonać ją że jest to fajne i porztyczne zajecie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Postaraj się pokazać, że jest to tylko Twoje dodatkowe zajęcie i że nie wpłynie ono na Twoje oceny w szkole. :)

      Delete
    2. Widać, że to jeszcze dziecko, więc nawet nie ma sensu pisać bloga, jeśli co trzecie słowo jest błędnie napisane. To się strasznie rzuca w oczy i odrzuca czytelnika :/.

      Delete
    3. Racja, jednak nie chciałam już na ten temat się wypowiadać i sprawiać komuś przykrości.

      Delete
    4. Dzięki Jessika za odp.!♥
      Haha, spokojnie wiem jak piszę się po polsku. Jednak spieszyłam się i nie wpisywałam polskich znaków... także xd

      Delete
  5. Hmm, ja właśnie założyłam pierwszego bloga w wieku bodajże 11 lat. Jak sobie przypomnę, jakie głupoty ja tam wypisywałam, to mam ochotę zapaść się pod ziemię, jedna wielka masakra! Dlatego też dziewczynom (dziewczynkom) w tym wieku odradzałabym zakładania strony.
    Co do współprac, to czasami strasznie wkurzają mnie te wszystkie posty i komentarze błagające o kliknięcia. Swojego bloga prowadzę już od ponad dwóch lat, a nigdy z nikim jeszcze nie współpracowałam - nie chcę robić ze swojej strony śmietniska.
    Poza tym bardzo ciekawy post, miło (bardzo miło) się czytało. :)


    my-life-my-troubles.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja również nie mogę patrzeć na swoje zdjęcia stare. Piękne "słitki"i szczeniackie teksty :D Haha.
      Dlatego wspomniałam o tym wieku, żeby dziewczynki do 12 lat zastanowiły się wiele razy nad decyzją o blogu.

      Delete
  6. Jessika Twój post jest genialny.. zresztą jak zawsze!♥ Czekam na więcej postów tematycznych i jakiś rad♥

    pisanepasja.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  7. Też nie rozumiem dziewczyn, które zakładają bloga jedynie dla współpracy z sieciówkami, trochę to bezsensu ;)

    takeiteasy-a.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Brakowało Cię tutaj więc super że napisałaś :) Ja wróciłam niedawno do blogowania więc na szczęście wiem o co chodzi w tym całym blogowym świecie. Rady bardzo fajne i zarazem przydatne dla nowicjuszy :) Świetnie wyglądasz! Jaaak Ci włosy już urosły! :))
    Pozdrawiam Cię ciepło :)

    ReplyDelete
  9. Bardzo ciekawy i przydatny post .
    Pozdrawiam
    pauline-memories.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. ja zaczelam blogowanie w 4 klasie podstawowki i dzieki bogu juz w 6 klasie wszystko zostalo usuniete hahah, pozniej pisalam jakies blogi bardziej anonimowo, dopiero w 3 klasie gimnazjum zdecydowalam sie zalozyc cos "mojego", bardzo mila notka, przyjemnie sie czytalo

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    ReplyDelete
  11. Pomocne, przydało mi się :)

    viicky-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. To fakt, jak spojrzę na to, co wyrabiałam pare lat temu, to aż mi wstyd haha

    Pozdrawiam!:)
    http://personalna-galaktyka-absurdu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Ja swojego pierwszego bloga założyłam w wieku 9 lat. Teraz się z niego śmieję. Był okropny. Zdjęcia słabej jakości, do tego teksty okropne! Był ku czci mojego psa - naprawdę, co ja tam wypisywałam! Chyba odpowiedni wiek to 12+, a nawet więcej, bo czasem dwunastolatka wypisuje takie głupoty! Uważa się za dorosłą, a pisze jak dziecko!
    W wieku ilu lat założyłaś tego bloga?
    Mój blog - kliknij

    ReplyDelete
  14. Dobrze napisany post. :) Już wcześniej miałam jakieś tam blogi, a obecnego zaczęłam pisać w gimnazjum, ale cóż - wpisy i tak nie były świetne. Lubię je przeglądać i się pośmiać, a jednocześnie mogę zobaczyć, że jest jakiś postęp. ;) Gdy piszemy z pasją, a nie tylko chęcią zdobycia popularności, to trudne początki nas nie zniechęcą. A z czasem jest tylko lepiej. Jeśli chodzi o współprace, to wolę wywalczyć coś dla uczestników niż tylko na własną korzyść. Myślę, że bardziej mnie to cieszy. ;)

    ReplyDelete
  15. Moja siostra jest w tym wieku i niestety nie słucha żadnych próśb, żeby usunęła bloga..
    Świetnie to podsumowałaś! Chętnie przeczytałabym więcej, podobnych postów :)

    ReplyDelete
  16. Śliczne zdjęcia <3 :)
    miłego wieczorku :3
    weeri-weri.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Przyznam,że bardzo motywujący post i dodający odwagi na ludzi z otoczenia blogerki, czy rodziców. Co do współprac mam takie samo zdanie. Wchodzę na bloga, obserwacje (nie czytelnicy,bo są oni wymuszeni) można policzyć na palcach u jednej ręki, a pierwsze co rzuca się w oczy to "WSPÓŁPRACA", jako jedyna napisanymi WIELKIMI literami :)
    Julajulia.blogspot.com.

    ReplyDelete
  18. Rodzice nie powinni zabraniać nam blogowania ani go wyśmiewać. Przecież założenie bloga nie czyni im krzywdy, a my czerpiemy z tego przyjemność i dzięki blogowaniu dużo się uczymy.
    Mnie strasznie denerwują blogi, które zostały założone tylko dla zawierania współprac.

    ReplyDelete
  19. Super post. Na pewno pomogłaś tym co potrzebowali rady.
    Jejku już 4 lata! *0* Gratuluję ♥

    ReplyDelete
  20. ja juz tak zbytnio nie zagłębiam sie w blogosfere, pisze tylko posty i ogladam blogi tych ktorych obserwuje. Jednak gdy jeszcze komentowalam wielu osobom posty to duzo razy trafialam na 11-12 latki i bardzo mało pisało z sensem, a mialy wiecej obserwatorow niz ja (buuu :( XD)
    Równiez nie cierpie tez prosb ciagle o klikniecia etc etc. Moim zdaneim blogiem ktory zasługuje na współprace nie musi o nie prosic w komentarzach, wystarczy ze wspomni o tym w poscie.

    ReplyDelete
  21. Również irytują mnie osoby, które zakładają blogi tylko dla współpracy z firmami. Ja założyłam bloga, ponieważ chciałam się 'wygadać'. Prowadzę go już prawie 5 miesięcy i bardzo to polubiłam. Mam nadzieję, że blog będzie mi towarzyszył jak najdłużej :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Też ukrywałam swojego bloga, ale potem udostępniłam link na profilu na fb i spotkałam się z miłą reakcją, co mnie zaskoczyło. :)
    http://ankens.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Świetny post, zwłaszcza dla tych osób, które dopiero zaczynają. Ja nadal ukrywam swojego bloga przed znajomymi, jakoś boję się im przyznać, mam obawy, że będę pośmiewiskiem. Może kiedyś zdobędę się na odwagę i będę mówiła otwarcie o moich blogowaniu :)
    http://mycrazytwistedworld.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Śliczne zdjęcia :)
    Też nie ukrywam swojego bloga, tylko przez pierwsze dni, teraz śmiało mam fanpage, udostępniam go itp. :)
    Ekstra post <3
    Zapraszam do mnie :) KLIK

    ReplyDelete
  25. Ja swojego pierwszego bloga założyłam w wieku 12 lat. Na początku był taki o TopModel (szkicowniki) ale potem postanowiłam zająć się tym na poważniej. Z każdym dniem staram się udoskonalać blog. Choć mam strazny problem ze znaleźieniem fotografa. No cuż...
    Twój blog jest bardzo niefajny ale taki Inspirujący, ciekawy i przemyślany! Dzięki że tu dla nas jesteś! Wspaniała z cb blogerka! Gratuluję tych 4 lat w tym świecie! ♥♥♥

    http://joanne-bloog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie bardzo rozumiem, że mój blog jest niefajny ale inspirujący ;D
      Dziękuję? :D

      Delete
  26. Bardzo mądrze napisany post! :) Dlatego ja założyłam nowego bloga, w tym roku. W końcu 15 lat to jednak chyba odpowiedni wiek :)

    www.ghabj.blogspot.com - Wpadnij! ;)

    ReplyDelete
  27. Mnie też strasznie wkurzają osoby, które zakładają bloga tylko dla współprac.

    think-poositive.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Dzięki za przydatny post, bardzo mi pomógł. Ja niestety ukrywam swojego bloga ze względu na moich znajomych, którzy bardzo lubią "hejtować". Dzisiejszy świat jest okrutny a ja wolę pisać dla siebie i prawdziwych czytelników :)

    pozdrawiam,
    http://pohika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Świetny post!
    Ja też zakładałam blogi w wieku 11-12 lat i one nadal istnieją, ale to nie ten hahaha :D
    Nawet nie wiem jak moja mama się dowiedziała o moim blogu :')
    śliczna kurtka!

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Świetny post :) Twoje odpowiedzi bardzo miło mi się czyta ;)
    http://weronika-werciia.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  31. Też miałam jakiegoś bloga w wieku 12 lat, ale szczerze mówiąc szybko go usunęłam. Teraźniejszego bloga raczej ukrywam przed znajomymi, albo raczej, nie wstawiam linka na facebooka, tak żeby każdy mógł go sobie zobaczyć, ale jeśli ktoś ze znajomych by go znalazł nie miałabym raczej nic przeciwko :)

    ReplyDelete
  32. Świetny post, bardzo ciekawy! :) Pięknie wyglądasz ;)
    Zaobserwowałam na twitterze ♥
    kikaa-blog.blogspot.com [KLIK]

    ReplyDelete
  33. Niestety nie każdy potrafi zrozumieć, ze blog to ma być przyjemność, a nie tylko coś dzięki czemu dostaniemy coś za darmo. Najgorsze gdy o ta współpracę pytają się "blogerki" z 30 obserwatorami i zdjęciami jakości pralki. No cóż.
    Bardzo podoba mi się twój post. Świetnie o wszystkim napisałaś. U mnie znajomi zareagowali bardzo pozytywnie, tak jak i rodzice. :)

    soylena.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Ciekawy i bardzo przydatny post! Na pewno pomoże wielu początkującym bloggerom. Przyznam, że mnie też troszeczkę pomógł :)
    I masz racje, nie wiem dlaczego niektórzy boją się powiedzieć rodzicom o swoim blogu. Przecież to nic złego i nieodpowiedniego, dopóki korzysta się z tego rozważnie i przemyślanie :)
    http://by-diallerr.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Dzięki temu postowi nabrałam większej motywacji

    http://szalone-trybutki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. dobrze napisane... :)
    ja swoim bliskim powiedziałam tak po prostu o blogu ;d

    ReplyDelete
  37. Sama wiem, że blogerką nie jest być łatwo, ale nie jest to jakieś niesamowicie straszne. Obawiałam się bardzo prowadzenia bloga, opinii innych, itp. Teraz wiem, że jest to po prostu frajda i czysta przyjemność kiedy możesz wymienić się zdaniami z osobami z zewnątrz. Szczerze nie żałuję, że założyłam bloga, a teraz jeśli mam dłuższą przerwę to nawet mi go brakuje. ;)

    mój blog :)

    ReplyDelete
  38. Zupełnie nie spodziewałam się, że post będzie o takiej tematyce, dlatego tym bardziej się ucieszyłam czytając go! Świetnie wszystko napisałaś :)

    Daria, http://minimalistyczny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Świetnie to wszystko napisałaś. Zgadzam się w 100% z Tobą :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  40. Super post! Masz racje z tymi współpracami. Najważniejszy powinien być blog a nie darmowe ciuszki czy kosmetyki :)

    ReplyDelete
  41. Jaka śliczna, huhu ;)


    www.casprzet.blogspot.com Zapraszam;)

    ReplyDelete
  42. To prawda w byciu blogerką trzeba mieć cierpliwość bo nic nie przychodzi od tak. :) Świetnie napisany post i oby takich więcej. :)
    Śliczne zdjecia
    http://wika-moda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. Jess, jaka Ty jesteś śliczna! :)

    ReplyDelete
  44. Dziękuję Ci za ten post, bo właśnie rozpoczynam prowadzenie bloga i twoje rady są bardzo przydatne.
    Zapraszam:) http://dagmarastyles.blogspot.com/

    ReplyDelete
  45. Ludzie, którzy zakładają bloga tylko dla współpracy są dziwni :D

    http://tina-y-wera.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Naprawdę przydatny post i śliczne zdjęcia :)

    http://karolla-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  47. Super post ! Ja założyłam bloga bardzo spontanicznie, ale zawsze chciałam to zrobić. Do dzisiejszej chwili boję się reakcji ludzi, gdy dowiedzą się, że mam przed nimi taką tajemnice - blog. Strasznie się tego obawiam, ale wiem, że przez to, że ludzie mogą powiedzieć mi coś złego to bloga nie przestanę prowadzić. On jest moją miłością haha. Prowadzę bloga od marca, jestem uzależniona. Nie mam żadnej współpracy i tak mi jest dobrze. Powodzenia i wytrwałości wszystkim blogerom i Tobie Jessika ! ;)

    http://naataliiiiaa.blogspot.com/ zapraszam :)

    ReplyDelete
  48. sliczne zdjecia
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  49. Ja pierwszego bloga także założyłam jakoś w tym wieku. Usunęłam go w te wakacje, po przejrzeniu wszystkiego. Hahahaha, totalne głupoty. Aż mi się mnie żal zrobiło. Ale dzięki niemu poznałam swoją przyjaciółkę ;)

    http://bsylwia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  50. Hi,

    I would like to let you know that we are selling high PR
    Tumblr blogs. I think as a webmaster, you know the importance
    of having backlinks from high PR blogs. And you also know how costly it
    can be to have backlinks to this high PR blogs.


    Well I would like to inivte you and take a look at our offer.
    At very cheap price, you can have your own high PR Tumblr were you can use as backlinks
    to your site.

    If your interested, please visit: http://bit.ly/highprtumblr

    Thanks

    my webpage :: Cheap High PR Tumblr Blogs

    ReplyDelete
  51. Ja założyłam pierwszego bloga w wieku 12 lat, lecz teraz patrząc z perspektywy czasu, było to błędem. Myślę, że 13, a nawet 14 lat jest dobrym wiekiem na założenie bloga. :)

    www.cassey-cassey.com

    ReplyDelete
  52. Jak zwykle najpiękniejsza na świecie! ^^
    Pozdrawiamy!
    Blog-KLIK

    ReplyDelete
  53. The Crimson Crucible game is a rsal shylla and charybdis check for players having extraordinary levels of skills at their fingerprints.


    my site: red crucible 2 hack

    ReplyDelete
  54. świetny post

    Zapraszam na mojego bloga jeśli się spodoba zapraszam do obserwacji .
    - http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  55. Jeśli chodzi o mnie to ja powiedziałam o blogu normalnie rodzicom i nic nie mieli przeciwko. A co do znajomych to też się ukrywałam, ale niechcący udostępniłam link na otwartej grupie na facebooku i tak się dowiedziała cała szkoła. Niektórzy mnie wspierają, niektórzy wyzywają, ale tą drugą część osob ignoruje.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Mnie brat wyręczył w powiedzeniu o tym rodzicom.
    Zapraszam do mnie- KLIK ♥


    ReplyDelete
  57. Troszkę to dziwne, bać się powiedzieć rodzicom, że prowadzi się bloga.. Jeżeli to czyjaś pasja, to jestem pewna, że rodzice bez problemu by to zaakceptowali. Jak moja mama. :)

    ReplyDelete
  58. Moja czternastoletnia córka bardzo chciałaby założyć własnego bloga i prawdę mówiąc miałem małe obawy, aby jej na to pozwolić :) Z zaciekawieniem przeczytałem Twój wpis i widzę, że diabeł nie jest taki straszny jak go malują. Najbardziej boję się, że rówieśnicy będą ją w jakiś sposób negować, trzeba chyba będzie przejść i przez to :)

    ReplyDelete
  59. Witam!
    Ciesze się, że trafiłem na Twojego bloga - lubię takie ciekawe miejsca w których coś się dzieje. Co prawda moją pasją jest motoryzacja i samochody jednak od czasu do czasu lubię zajrzeć gdzieś indziej i poczytać coś niezwiązanego z motoryzacją. Zapraszam do odwiedzenia mojej strony internetowej!

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*