Chamstwo a szczerość

Friday, January 25, 2013

Cześć ;* Od dawna planowałam dodać właśnie taką notkę. Podejrzewałam, że dodam ja w formie filmiku, ale od razu były zarzucane mi zarzuty, że chcę kogoś kopiować, jakby tylko JEDNA osoba kręciła vlogi.

Nie wiem jak wy ale ja często spotykam się z chamstwem nawet u moich znajomych. Osobiście jestem osobą, która potrafi zwrócić im uwagę. Jaką dostaję odpowiedź? 'Jestem po prostu szczery.'
Ludzie nie potrafią odróżniać chamstwa od szczerości. Przecież to całkowicie co innego. Chcecie być szczerzy wobec innych? To nie rańcie ich przy tym! 

Przykład. Jak być szczerym i powiedzieć przyjaciółce, że źle dzisiaj wygląda?
Boże dziewczyno wyglądasz jak wieśniak z pewnością pożegnajmy się z taką opcją!
Lepiej zastąpić to zdaniem : Ejj nie bardzo podoba mi się Twój dzisiejszy strój, może coś byśmy w nim zmieniły?

Kolejnym przykładem jest np. odpowiedź na asku na nietypowe pytanie. 
Czy całowałaś się kiedyś?
co Cię to obchodzi, k**** zajmij się swoim życiem
Zastąpcie : Myślę, że to moja osobista sprawa ;)

Zdarzenia z facebooka. Pisze do Ciebie nieznajomy, ale nie zbyt atrakcyjny chłopak.
- Cześć, co tam?
- Znamy się?
- Nie, ale chciałbym Cię poznać.
- S********j nie szukam nowych znajomości. 
Nie lepiej napisać po prostu sorki, ale nie szukam nowych znajomości? Albo być w 100% miłym i dać szansę się poznać, ale oczywiście jako koledzy.

Tych przykładów nie zmyśliłam. Mogłabym wymieniać i wymieniać. Podałam najmniej chamskie przykłady.
Nie chcę robić żadnych wyrzutów, ale często czymś co powiemy lub napiszemy bez przemyślenia ranimy innych. Więc warto łagodnie reagować na niektóre zdarzenia ;)
Peace ;>

I na koniec drobna informacja, która będzie się powtarzać do 31 stycznia. ;D
Obecnie jestem na 10 miejscu w blogu roku w swojej kategorii. Wieczorem byłam na 5.
Wiecie jakie to dla mnie ważne! ;)
Jeśli chcecie mi pomóc ślijcie sms'y o 
treści J00056 
Na numer 7122. * W treści 0 - to ZERO To dla mnie bardzo ważne! :*

Możecie również udostępniać zdjęcia z informacjami z mojego fanpejdża
>>klik<<

You Might Also Like

60 KOMENTARZE

  1. Fajny post, i racja większość nie potrafi tego rozróżnić.

    ReplyDelete
  2. ooo tak dużo osób nie odróżnia chamstwa od szczerości ;D

    ReplyDelete
  3. Bardzo fajny post, ogółem świetny blog. :)
    Wejdziesz do nas? Dopiero zaczynamy. Z góry dziękujemy: http://swiatwedlugdia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. ciekawie napisałąś to prawda,pewnie zagłoduje

    ReplyDelete
  5. O moje główne motto , to " nie myl chamstwa ze szczerością " :)

    ReplyDelete
  6. Bardo dobry post.
    Ja mam taką dziewczynę w klasie, która potrafi podejść i powiedzieć : weź to zdejmij bo wyglądasz jak wieśniara.
    Okropne jest takie zachowanie !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Łohoo.. co jak co, ale zrobiłabym z nią porządek ;)

      Delete
  7. Racja. Sama nie lubię takiego zachowania, np. na asku. Czasami patrzę i aż mi niedobrze, jak ktoś na każde pytanie odpisuje "A c**j cię to obchodzi?" itp. Nie rozumiem takiego zachowania. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo, bardzo często widzę takie odpowiedzi. ;x
      Ja zastępuję to odpowiedzią, myślę, że to moja sprawa ;)

      Delete
  8. no dokładnie, ludzie nie umieją odróżnić tych dwóch rzeczy. Ale fajnie, że zrobiłaś o tym post, może komuś da do myślenia (;

    ReplyDelete
  9. ale pomyslowy post .; )
    Jeszcze nigdy na zadnym blogu takiego nie widziałam . ; D . świetny .; )

    ReplyDelete
  10. Zgadzam się z Tobą co do ostatniego słowa. Obecnie ludzie nie liczą się ze słowami i mówią to co im ślina na język przyniesie. A czasem słowa ranią bardziej niż gesty... :)

    ReplyDelete
  11. Racja,mnie też denerwuje taka chamskość...
    + zagłosowałam :))

    ReplyDelete
  12. Też tak sądzę co do chamstwa... :/
    + zagłosowałam ;))

    ReplyDelete
  13. szacunek za szacunek :)

    ReplyDelete
  14. masz stuprocentową racje.. dzisiejsza młodzież choruje na chamstwo, niektórym naprawdę ciężko jest z siebie wydusić coś miłego

    ReplyDelete
  15. Zgadzam się z tym co napisałaś w 100%. :D

    ReplyDelete
  16. Świetny wpis, masz rację, ludzie często wszelką krytykę odbierają jak atak i rzucają wyzwiskami! Bardzo pouczający post :) Poza tym jesteś naprawdę śliczna!

    ReplyDelete
  17. Świetne są takie posty! Niech pojawiają się częściej. Chociaż szkoda, że nie zrobiłaś to w formie Vlogu, bo masz bardzo ładny głos:)

    ReplyDelete
  18. Mnie denerwują osoby, które niby tępią chamstwo, a same obgadują za plecami. Lepiej powiedzieć coś w twarz, nawet jeśli to jest niemiłe. Nie mówię w tej chwili o rzeczach takich jak twój przykład z 1, żeby nie było ;> Jednak gdy ktoś jest dla mnie niemiły, nie będę się siliła na uprzejmości.

    ReplyDelete
  19. gdzie kupiłaś ten sweter kolorowy?
    Dasz link?

    ReplyDelete
  20. Dokładnie to samo czuję :) Wkurzający są chamscy ludzie, którzy myślą, że tym samym są fajniejsi -,-

    ReplyDelete
  21. racjaa!!!

    http://paulla-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Zupełnie się z tobą zgadzam, Jess. :3

    ReplyDelete
  23. Myślę, że lepiej powiedzieć coś komuś w oczy, niż po za oczy.

    ReplyDelete
  24. Na prawdę świetny pomysł z tym postem.

    ReplyDelete
  25. niektóre osoby chcą być chamami, bo myślą, że to fajne

    ReplyDelete
  26. Uhg, nienawidzę chamstwa. Masz rację! Ludzie nie odróżniają tych dwóch rzeczy chamstwo i szczerość. Jest to przykre. Tak samo z hejtowaniem. Tam jest przejaw chamstwa, ale ludzie zaczęli traktować to jako coś normalnego. Coś co jest nieodłącznym czynnikiem naszego życia!
    Spotkałam się z hejtemi na moją idolkę, jakieś dziewczyny pisały, że jest K*rwą itp. Zwróciłam im uwagę, na co one zaczęły wyzywać mnie, że to nic takiego. Zapytałam się im jakby się czuły gdyby ktoś obrażał ich idola to odpowiedziały mi, że jest to normalnie. Na prawdę nie wiem co się dzieje z dzisiejszymi ludźmi! :c
    Weronika :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestem osobą, która chroni tych mniej lubianych i słabszych. Opowiem Wam kiedyś co zrobić w takiej sytuacji, kiedy chcesz chronić swoją idolkę lub mniej lubianą koleżanką z klasy lub ze szkoły, a ludzie na Ciebie naskakują. ;)

      Delete
    2. Oo to byłby na prawdę przydatny post. Nic tylko czekać :)
      Trzymaj się cieplutko ♥

      Delete
  27. Dokładnie!
    Jejku jesteś taka ładna, że wpadam w kompleksy :P

    <3

    ReplyDelete
  28. Zgadzam się. Niektórzy ludzie są naprawdę okropni.

    ReplyDelete
  29. Bardzo dobrze napisane, znam parę takich osób .

    ReplyDelete
  30. Moi znajomi często walą takie chamskie teksty i gdzieś mają co czujesz nawet nie mówią że są po prostu szczerzy ;p

    ReplyDelete
  31. Filozofujesz, Jessiko ;). Lubię to.

    Ja ogólnie jestem osobą do bólu szczerą, ale staram się nie ranić. Chociaż czasem wydaje mi się, że lepiej kogoś w nawet chamsko, ale jednak uświadomić. W sensie, wczoraj rozmawiałam z kolegą. Taki klasowy kujon, ale go dosyć lubię (jako kolegę ;)). Razem z przyjaciółką miałyśmy już dosyć tego, że cała klasa go wykorzystuje, więc kiedy stwierdził, że "nie wiem, czemu tak wszyscy się do mnie doczepili", odpisałam mu "bo jesteś lamą i dajesz się wykorzystywać". Dopisałam też coś w stylu "bądź bardziej asertywny". Możliwe, że zabolało (potem nie wysyłał uśmieszków), ale dzisiaj w szkole różnica, choć mała, to jednak była.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobrze, że nie użyłaś wulgaryzmów ;)
      Myślę, że akurat on to zrozumiał i dobrze, że zaszła zmiana, chociaż drobna ale jest! Myślę, że powinnaś np. zacząć się z nim trochę trzymać w szkole, żeby inni zobaczyli, że ma znajomych, a jeśli by go wykorzystywali a Ty postawiłabyś się po jego stronie, to tamci w końcu stwierdziliby, że to nie ma sensu. ;)

      Delete
    2. Ja ogólnie nie przeklinam ;)
      Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że klasa stwierdziła, że my się mamy ku sobie. Staram się być po jego stronie, kiedy ma rację, ale często sam wszystko psuje (na wycieczce integracyjnej przedstawił się "cześć jestem Maciek i jestem kujonem".

      Delete
    3. Haha, no to rzeczywiście to z nim jest problem...
      Ciężki przypadek. Myślałam, że on po prostu jest taki niedoceniany, a tu taka akcja. ;D

      Delete
  32. A jak sprawdzić na którym jest się miejscu w danej kategorii?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wejdź w swoją kategorię i zaznacz : kolejność blogów według głosów.
      Potem poszukaj siebie i policz na kt. jesteś miejscu ;)

      Delete
  33. No niestety z chamstwem spotykamy się na każdym kroku...

    A no i powodzenia ^^

    Buźka ; *

    ReplyDelete
  34. mnie okropnie wkurza chamstwo, ale niestety, czasami sama taka jestem ( dla wyjątkowo okropnych osób ) i nie umiem się pohamować. :c
    fajnie, że zrobiłaś taki post : )

    ReplyDelete
  35. Dobry post, zgadzam się z Tobą:)

    ReplyDelete
  36. Dobry artykuł. Niestety moja przyjaciółka jest chamska i to najgorsze... Co do sms-a, wysłałam, masz na prawdę cudownego bloga i powinnaś wygrać :)

    drewniana-komoda.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. zgadzam się z Tobą w 100 %

    ReplyDelete
  38. Fajnie że zrobiłaś taki post, jest naprawdę dobry i mam nadzieję że da trochę ludziom do myślenia ;)

    ReplyDelete
  39. niestety ludzie już tacy są, mnie czasami też zdarzają się takie chamskie odzywki :(

    ReplyDelete
  40. Artykuł bardzo ciekawy, eh niestety mam przyjaciółkę,która w tym stopniu jest szczera,że jej opinia przeradza się w rozkazy ... Nwm co zrobić żeby przestała mi rozkazywać :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę, że w tym przypadku musisz zareagować. Niekoniecznie w całkiem spokojny sposób, ale nie mam na myśli też krzyków. Powiedz jej, że zauważyłaś, że cały czas ona Ci rozkazuje. Tak nie powinna zachowywać się przyjaciółka, że nie pozwolisz się wykorzystywać i robić z siebie ścierę, że jeśli byłaby Twoją przyjaciółką to zrozumiałaby, że robi źle i że jeśli się nie zmieni to będzie koniec przyjaźni. Zastrasz ja tak tylko. Jeśli jej naprawdę zależy na Waszej przyjaźni to powinna próbować się zmienić, jeśli nie, to niestety znaczy, że Wasza przyjaźń to nie ta prawdziwa. 3'maj się. ;*

      Delete
  41. świetna notka :)
    nie którzy nie umieją tego odróżniać :)

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*