Mój aparat, moje zdjęcia

Monday, November 05, 2012

Cześć ♥ Dzisiaj nie poszłam do szkoły. Miałam na 10, byłyby tylko dwie normalne lekcje reszta to sp.in., godz.-wych, inf. .. Nie opłacało się, choć w sumie byłam już gotowa do szkoły, ale koleżanka z klasy powiedziała, że nie warto iść i zachęciła mnie do zostania w domu. Dla mnie to lepiej! ; )
Pierwsze co, to zrobiłam sobie śniadanie i herbatkę, a potem włączyłam laptopa.

Ta notka możliwe, że zaciekawi czytelników, ponieważ to był wyczekiwany post przez wiele osób.
Zacznijmy od mojego aparatu.

Mój aparat to fujifilm pinepix s 2960.

Fuji FinePix S2960 to poręczny ultra-zoom. Maksymalna rozdzielczość z jaką mogą być robione zdjęcia to 4288x3216. Producent wyposażył sprzęt w matrycę typu 1/2.3" CCD. Aparat może się pochwalić 18x zoomem optycznym i 6,7x zoomem cyfrowym. Fotograf może korzystać z 3,0-calowego ekranu LCD. Aparat obsługuje karty pamięci w standardach: SD, SDHC. Producent ulokował w body kilka przydatnych złącz multimedialnych, takich jak np. USB, AV, które rozszerzają możliwości aparatu. 
* Widzę, że nie napisano, że ma 14 mln pixeli. 
(opis z skapiec.pl)

Na moje ten aparat jest naprawdę dobry. Może nie do końca tak uważałam kiedyś, kiedy nie przerabiałam zdjęć, a przy każdym sprzęcie lepiej doprawić swoją jakość zdjęć. Program może naprawdę wiele zdziałać.

Nie byłam chętna co do pokazania Wam jak przerabia się zdjęcia, ponieważ potem dużo osób może w taki sposób przerabiać zdjęcia ... a naprawdę warto trochę samemu pokombinować. 

Pokażę Wam jak przerabiam zazwyczaj zdjęcia. Jednak mówię, Wam od razu, że na każdym zdjęciu stosuję inne opcje ... nigdy nie przerabiam tak identycznie. 
Najpierw klikamy Filtr  następnie Efekt kliszy i portra - niski
Jasność, kolor / Wykres nasycenia 
Pojawi się tabelka i nasycenie musicie dobrać sami do zdjęcia, bo na każdym zdjęciu jest potrzebny w różnych ilościach, nigdy w tym samym.
Kliknij jasność, kolor a pojawi się ta tabelka.
Filtr / Efekt kliszy / Provia - niski
Rozświetlenie 
Poziom - 32 % / Rozmycie - 0 / Kontrast - 47
Filtr/ Ściemnienie
Pokaże nam się tabelka.

Przyznam, że to zdjęcie akurat było ciężkie do przerobienia ponieważ mocno słoneczne zdjęcia mają po wykończeniu mocno pomarańczowe barwy, ale pokażę Wam jeszcze kiedyś, jak łatwo można uzyskać ładne kolory, nawet gdy nie ma słońca ; ) 

Całkowicie nieprzerobione zdjęcie.
 
Miłego dnia, może wpadnę potem ; )

You Might Also Like

99 KOMENTARZE

  1. Ciekawy post ;)
    Zrobiłabyś jeszcze taki, z zdjęciami nieprzerobionymi i tymi samymi przerobionymi ? Takie porównanie ;P

    ReplyDelete
  2. też nie poszłam dziś do szkoły:)

    ReplyDelete
  3. większość osób zamiast samemu się trochę pobawić,
    czekają aż ktoś im wszystko wyjaśni :D

    ReplyDelete
  4. Leniuch :P Przydatne rady :)

    ReplyDelete
  5. Ja właśnie wróciłam :)
    Fajny post ,świetny pomysł :)
    Teraz jak ktoś cię zapyta: Jak przerabiasz zdj. itp , to podasz link do notki :)

    ReplyDelete
  6. Bardzo ciekawey post ; *
    zapraszam do sb ;*

    ReplyDelete
  7. Fajnie zrobione, od razu widać różnicę :)
    Ja też nie poszłam dziś do szkoły, choć chora nie jestem ;D

    ReplyDelete
  8. Zabawne, nie chcesz, żeby inni przerabiali tak samo zdjęcia a sama prawie tak samo przerabiasz je jak Ankyls hahah! Rozśmieszasz mnie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest mi przykro, że tak napisałaś ponieważ sprawdziłam po przeczytaniu tego komentarza u niej notkę i nic z opcji się nie powtórzyło ... ; C
      I w tym momencie to Ty mnie rozśmieszyłaś pokazaniem swojej głupoty. Nie widzisz a piszesz.. sprawdź, potem śmiej się ze mnie, jak tak bardzo lubisz ;)

      Delete
    2. boze widzisz a nie grzmisz. glupta ludzka nie zna granic.

      Delete
    3. Jess nie jesteś jedyną na kt. ona najechala, na mnie tez i tez bez przyczyny. tak po prostu o skopiowanie czegoś od ankyla, chamska jest idiotka. Nie wie z kim zadziera, bo jeszcze raz na mnie najedzie a cos wymysle. Przylaczysz sie? to bedzie nasz gang.

      Delete
    4. Trudno. Pomimo tego, że zostałam źle oceniona przez nią, to nie będę przyłączała się do żadnych gangów. ; o
      Każdy ma prawo coś powiedzieć, ale jeśli to jest prawdą to rozumiem .. ale jeśli kłamstwem to to trochę żenujące.. Tak czy siak.. nie róbmy z tego afery ;)

      Delete
    5. Nie chcesz naprawdę dać jej nauczki?

      Delete
    6. Nie chciałam tego robić ( w sensie porównywać) tylko wyraziłam swoje zdanie. I widać kto tu na kogo naskakuje.I kto tu do kogo nie ma szacunku zastanów się nad tym co piszesz bo jestem od Ciebie trochę starsza , a nie wypada pisać tekstów typu "Ty mnie rozśmieszyłaś pokazaniem swojej głupoty". Komuś brak manier. Pozdrawiam.

      Delete
    7. Anonimie - nie chcę.

      Inopportune - Ale porównałaś.. ja na Ciebie na naskakuję, tylko kulturalnie powiedziałam co sądzę. Nie jesteś jakoś wiele ode mnie starsza, a ja po prostu powiedziałam prawdę. Rozśmieszyłaś mnie ; )
      Nie mów o manierach skoro Ty ich nie pokazałaś ;)
      I jak już wspomniałam. Nie mam zamiaru się kłócić, ale proszę o przemyślenie czegoś najpierw ... potem pisz :)
      Ja jeszcze nigdy nikogo nie oskarżyłam o kopiowanie czegoś. To się w razie czego nazywa inspiracja .. jak ma np. taką samą rzecz a nie kopiowanie ; ) Chyba, że chodzi o treść, zdjęcia, wygląd bloga.. to co innego ; ))



      Delete
    8. Piszesz sobie sama komentarze? Podziwiam bo ja bym tak nie mogła. I nie napisałam , że kopiujesz Ankyl tylko, że PODOBNIE przerabiasz zdjęcia! Chyba jest różnica no nie? I jakoś nie boję się twoich gróźb anonimku bo niby co możesz mi zrobić? Pogadamy jak nie będziesz pisać z anonima bo prawdo podobnie masz konto jak na Ciebie najeżdżałam ;)A słownictwo Twoje mnie zaskakuje i mogę tylko pogratulować poziomu :) A Ty Jessika po co piszesz tutaj wiadomości do mnie i u mnie, nabijasz sobie komentarze? :)) I proszę jeszcze raz przeczytaj mój pierwszy komentarz bo nie napisałam NIC o KOPIOWANIU, kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem. :))
      A Jednak dwa lata to nie tak mało i szacunek trzeba mieć.:)
      Anonimie nauczki, niby jakiej i za co ?:)) haha

      Delete
    9. Wiesz Jessika nie nabija sobie komentarzy tylko odpowiada na pytania innych, więc wiesz ... -,-

      Delete
    10. Jakie? Anonimowe? Haha, tak, bo nie mam co innego robić. ; x
      Dlaczego stwierdziłaś, że podobnie skoro nic się nie powtórzyło? ;)
      Nie chcę nabijać komentarzy, tylko chcę by tu było też wszystko jasne. ; )
      Nie napisałam nic chamskiego. ; )
      Mam do każdego szacunek jeśli jest wzajemność ;)
      I naprawdę nie chcę się z Tobą kłócić, bo to nie jest potrzebne. A ta sprawa to tylko błahostka. W sumie też czekam na ujawnienie się anonima, bo nie lubię gdy ktoś pisze pod nazwą anonimowy.

      Delete
    11. ja wiem, że to nie Twoje te anonimowe, bo najpierw ty skomentowalas a potem wsoczył mój komentarz, po zaakceptowaniu. A co do anonima, to nie fajnie się zachował proponując gang? Ciekawe określenie hehe.

      Delete
    12. No dokładnie. Ja też nie powiedziałam, że chce się kłócić, tylko wyraziłam swoje zdanie i nie chce tutaj wytykać palcami i pisać co mam PODOBNEGO. A osoby piszące anonimowo zawsze mają jak najwięcej do powiedzenia i jak najwięcej wiedzą.

      Delete
    13. Anonimy wiedzą o nas więcej niż my sami ; )
      Bynajmniej tak myślą ...

      Delete
    14. Haha przynajmniej w tym się zgadzamy :) Pozdrawiam:)

      Delete
  9. śliczne zdjęcie;D
    www.rybcia1661-inspiracje.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Oj doba musiałaby mieć chyba z 50 godzin , żebym mogła obrabiać tak swoje zdjęcia ! Nie mam do tego cierpliwości , ale zazdroszczę innym tej umiejętności.

    ReplyDelete
  11. Ładne zdjęcie.
    Ja musiałam dziś iść do szkoły, w środę za to nie byłam.

    ReplyDelete
  12. świetne zdjęcie i pomocny opis. nigdy nie chciało mi się zagłębiać w te tabelki i inne takie ale chyba wato ;)

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dałaś link ze swojego komputera? Tylko Ty możesz ten link odtworzyć.. ; c

      Delete
  14. bardzo podobnie przerabiam niektóre zdjęcia ;))

    ReplyDelete
  15. Zostałaś otagowana na moim blogu :)
    nigdy-sama.blogspot.com

    ciekawy post!

    ReplyDelete
  16. Wrzuć też całe zdjęcie przed przeróbką, żebyśmy mogli porównać. ;)

    ReplyDelete
  17. Super :)
    Ja na bloga wgl nie przerabiam zdjęć :)


    Zapraszam ^^
    http://itsmyylive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. fanka_ankylsNovember 05, 2012

    http://ankyls.blogspot.com/2011/11/photoscape-po-mojemu.html

    nie ma to jak zerżnąć post od Ankyls :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miałam prośby by napisać taką notkę. Zrobiłam po prostu screeny .. a to chyba nie jest karalne ;)

      Nie zrobiłabym tej notki, gdyby czytelnicy o nią nie prosili.
      Wiedziałam, że znajdzie się jakiś typek co mi przygada, że skopiowałam. Dziękuję, cieszę się, że tak bardzo lubisz Ankyl, ale nie pomagasz jej w niczym a raczej jej szkodzisz ; )
      Przez takie komentarze np. mogę przestać zaglądać na jej bloga, bo to irytujące. ; )

      I tak na marginesie, jeśli bym mogła .. NIE WTRĄCAJ SIĘ DO MOJEGO BLOGA. PROWADZĘ GO JAK CHCĘ. Dziękuję za uwagę ; )

      Delete
    2. nie sądzę że jest to "zerżnięte "
      Każdy ma prawo robić notkę o tym o czym chce .

      Delete
    3. Nie każdy czyta bloga Ani :) Czy Ankyls to jakieś wasze guru :D Ja np zaglądam TU częściej niż tam i ten post okazał się bardzo pomocny ^^

      Delete
  19. Świetne zdjęcie :D

    ReplyDelete
  20. Świetny post!

    Ja dzisiaj miałam od 12:20 do 17:40 buuu...dobrze , że mam blisko do domu :)

    ReplyDelete
  21. A mama ci pozwolila zostac w domu?

    ReplyDelete
  22. Pomogłaś ;]
    Zostałaś o tagowana na moim blogu !

    ReplyDelete
  23. bardzo ciekawe :) ja np. przerabiam zdjęcia też w PhotoScape, ale nie w 'Editor' tylko w 'BathEditor' (czy jak to tam się zwie). Jakoś się przyzwyczaiłam xd

    ReplyDelete
  24. Fajnie przerobiłaś :D. Ja też robię w tym programie. Obserwuję :-))

    ReplyDelete
  25. w jakim programie przerabiasz zdjęcia? ;)

    ReplyDelete
  26. uwielbiam twój blog ^^ od 3 dni nic innego nie robię tylko czytam twoje wpisy od początku ♥♥ nawet teraz zamiast uczyć się do testu z matmy -.- siedzę i czytam twoje notki. Jesteś niesamowita . Tez kiedyś bym tak chciała. Nawet teraz myślę o założeniu bloga ale kto by go tam czytał. Tak jak ty uwielbiam robić zdjęcia i pisać o swoim życiu. proszę rób to jak najdłużej

    ReplyDelete
  27. ja uwielbiam przerabiać zdjęcia :)

    ReplyDelete
  28. Ciekawie przerobione ;3 + Blog świetny ;3 Obserwuję i zapraszam do siebie ;D

    ReplyDelete
  29. masz podobny model aparatu do mojego^^

    ReplyDelete
  30. such a sweet header and lovely tutorial <3

    want to follow each other? i will defiently follow back

    my blog:
    http://thebizarrebirdcage.blogspot.de/




    (if you feel like you can also like my facebook-page: )
    http://www.facebook.com/pages/Amely-Rose/416413135039181?ref=ts&fref=ts

    ReplyDelete
  31. Hej,
    podobają ci się dziewczyny?
    Jesteś hetero,bi czy może less?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, nie nie podobają mi się dziewczyny ; DD
      Wiadomo, że Hetero.
      ; O
      Nie wiem skąd takie pytanie ciekawskie do bólu ; D

      Delete
  32. Całkiem fajny aparat i z tego co widzę robi piękne zdjęcia. Ja osobiście używam sony A500 ale rozglądam, się za czymś mniejszym, aparatem, który cały czas mogłabym mieć przy sobie. Jeśli o obróbkę chodzi o jesteś przy mnie mistrzem, mam photoshopa, ale nigdy nie udało mi się tak pięknie poprawić żadnego ze zdjęć jak ty zrobiłaś na powyższym. Jestem pod wrażeniem ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokazałam najprostsze poprawienie jakości zdjęciu. ; )
      Dziękuję ; )

      Delete
  33. bardzo fajnie,ja też muszę się troche nauczyć przerabiać zdjęcia:) butki na pewno będą wygodne:)
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  34. Też zajmuję się fotografią i przeróbką zdjęć. Znam program z którego korzystasz, szczerze mówiąc nie należy on do moich ulubionych wolę Picasa. Będę zaglądała na twojego bloga, pozdrawiam i zapraszam do mnie na photography-space.blogspot.com.

    ReplyDelete
  35. Ciekawa notka! fajnie ze napisalas o swoim aparacie oraz o przerabianiu zdjęć:)

    ReplyDelete
  36. cześć :)
    nie wiem czy mnie pamiętasz ale kiedys tez prowadziłam bloga showtheworldyoursmile? mniejsza z tym, ale ja na cb na pewno i stwierdzam ze się zmieniłaś :) wyładniałaś i wgl przybyło ci obserwatorów gratuluje :)

    jęsli chcesz zjarzyj może tez zaobserwujesz ?:) jeśli chcesz

    ReplyDelete
  37. aa i jak dodałąś te obrazki w ''polecam?'' :)

    ReplyDelete
  38. śliczne zdjęcia <3

    obserwujemy?

    ReplyDelete
  39. ja też podobnie przerabiam zdjęcia :D
    jeszcze lepszego i prostszego programu nie znalazłam ♥

    ReplyDelete
  40. Mam taką samą opaskę jak na zdjęciu ;). Kupiłam ją w Nowym Sączu, w House za 12 zł, a Ty?
    --
    Pomogłaś mi trochę z obróbką ;3 Dzięki! :D


    Oliwkaaja.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. szalu nie ma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiem ; )
      Nie chciałam pokazać tutaj szału tylko przeróbkę, po której zdjęcia będą wyglądały na lepsze jakościowo ; )

      Delete
  42. My też zdjęcia przerabiamy w tym programie :D
    Świetny Blog !!
    Zapraszamy do nas
    http://bestfriendstwo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. zarabiscie !!!
    +obserwuje i licze na rewanz : *

    ReplyDelete
  44. Piszesz ciekawe posty. Dodałam link Twojego bloga do moich ulubionych blogów. Pozdrawiam, Kryszja.

    ReplyDelete
  45. Bardzo ładnie wyszło to zdjęcie :)
    Zapraszam do mnie przyjaciolki123aww.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Ja dodam coś od siebie na temat komentarza Inopportune. Żalosne troche tak to porywnywać biorąc pod uwage ze używasz do przerabiania chyba najprostrzego, najbardziej znanego programu do tego celu. Sama też tak kombinuje ze zdjeciami ale nigdy bym nie pomyślała że ktoś mógłby mi zarzucić ze kogoś kopiuje xD Choć osobiście próćz tego photoscape używam rownież picasy i photofiltra.

    ReplyDelete
  47. Też przerabiam w PhotoScape, ewentualnie w programach graficznych do zdjęć typu PicsArt, Pixlr-o-matic i wiele innych :)

    ReplyDelete
  48. lol, jakie pytania ci tu zadają :P

    ReplyDelete
  49. Myśle, że wystarczający efekt byś uzyskała pomijając dwa, o ile nie trzy, ostatnie kroki. Byłoby "naturalniej". Ale ogólnie zdjęcie samo w sobie jest ok :)

    ReplyDelete
  50. Zazdroszczę:)

    Zapraszam Cię na mojego nowego bloga: http://mell-l.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Dla mnie aparaty i przerabianie zdjęć są jak czarne magia : o Podziwiam cię, że się na tym znasz ;) Chciałabym sie jakoś bardziej wypowiedzieć na temat notki, ale jak wspominałam nie znam się na takich sprawach :/
    Zapraszam do mnie http://kimikano.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete
  52. Bardzo dziękuje za miły komentarzyk ;)
    Bardzo ładne zdjęcie
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na nowy post ;)

    ReplyDelete
  53. okey :P fajne to zdjęcie

    ReplyDelete
  54. Genialny blog, obserwuję;*
    Też przerabiam zdjęcia w różnych programach. ;)

    http://blueanyway.blogspot.com/

    ReplyDelete
  55. napisałam Ci emaila o tym abys podała dane w wygranym konkursie.Jesli do jutra nie dasz znac losuje nastepna osobee.

    ReplyDelete
  56. o coś ciekawego, szkoda ze nie znam tego programu. ja to przerabiam najczęsciej w picassie bo jest proste, takie już programy jak u ciebie to na razie dla mnie chinska magia :( pozdrawiam cieplutko jak zawsze.

    ReplyDelete
  57. Dobry temat postu! Nie obraziłabyś się, gdybym go "odpatrzyła"? Oczywiście napisałabym w notce, że temat zabrałam od Ciebie i umieściłabym linka Twojego bloga :) Nawiasem mówiąc - widzę, że podobnie przerabiamy zdjęcia!

    ReplyDelete
  58. Świetne zdjęcie! :D ja osobiście przerabiam w photofiltre studio X

    ReplyDelete
  59. Dobra fota nie jest zła :D
    Zajee blog ;**

    ReplyDelete
  60. heej C: mogłabyś powiedzieć na jakich ustawieniach robisz zdjęcia w aparacie (chodzi o M albo P albo coś), proszę.

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*