Ernest Hemingway

Thursday, September 27, 2012

Dzień dobry kochani ♥
Tak jak pisałam we wczorajszej notce .. dzisiaj zostałam w domu. To była trafna decyzja! Przez całą noc nie mogłam spać z powodu bólu gardła. Co chwile wstawałam po Cholinex Intense. Co prawda nie działa on najlepiej ale chyba trochę koi ból. Czuję się nie za dobrze, a planowałam wyjść z Patrycją. A na jutro mam zaplanowane spotkanie z kumpelami z podstawówki. Planujemy przejść się na pizzę i porozmawiać. Niektóre z dziewczyn nie widziały się aż od zakończenia podstawówki. Będzie o czym gadać! Mam nadzieję, że nie rozchoruję się gorzej, a z bólem gardła jakoś sobie poradzę!

Wczoraj wypożyczyłam naszą lekturę szkolną, Ernerst'a Hemingway'a - Stary człowiek i morze. Zdziwił mnie pewien zwrot w książce. A mianowicie przekleństwo. Mam nadzieję, że w klasie nie będzie trzeba go czytać. Nie dosyć, że cała klasa wybuchła by śmiechem to jeszcze ta osoba, która czytała by to na głos przy nauczycielu, raczej nie czułaby się komfortowo. Podobno kiedyś było to takie słowo jak np. "głupia", czyli normalne.. ale teraz to słowo z książki zaliczamy to do wulgaryzmów.

Książka jest bardzo stara. 
Widać nawet po zżółkłych kartkach, a pieczątka jest jeszcze z biblioteki, gdy była podstawówka, nie gimnazjum ; )

A zakładkę dostałam spory czas temu od czytelniczki ♥
Bardzo podoba mi się ta zakładka! ; >

Przejrzę blogi i poczytam książkę. Mam nadzieję, że wy nie zachorowaliście jeszcze! ; )
Miłego dnia ♥

You Might Also Like

38 KOMENTARZE

  1. ja też nie najlepiej się czuję ;<
    czytałam tą książkę dawno temu do szkoły, nawet mi się podobała ;)

    ReplyDelete
  2. Pamietam ta ksiazke, 100 lat temu ja przerabialam.. Mlodziutka jestes :)

    ReplyDelete
  3. w tym roku szkolnym też to będzie moją lekturą ;)

    ReplyDelete
  4. ja też siedzę w domu bo jestem chora:(

    ReplyDelete
  5. mam nadzieję ze chora nie będe.
    Ale dzisiaj strasznie zmarzłam i przemokłam :((

    ReplyDelete
  6. łooo kiedy ja to czytałam :) to były czasyyyy :)

    ReplyDelete
  7. Bardzo fajna zakładka :)

    ReplyDelete
  8. W tamtym roku ja omawialismy i czytalismy co niektorzy sie usmiechneli ale nie bylo wielkiego halo ;p A ksiazka taka sobie :/

    ReplyDelete
  9. są gorsze wulgaryzmy w lekturach :)

    ReplyDelete
  10. dużo zdrówka życzę w takim razie ;) co do książki, to czytałam ją wieki temu i nie przypominam sobie o jakie słowo chodziło ;d natomiast całościowo nawet mi się podobała

    ReplyDelete
  11. Bardzo ładna zakładka !

    ReplyDelete
  12. Mnie też bierze jakaś choroba :( A co do książki, to też będziemy ją omawiać.

    ReplyDelete
  13. A ja jestem ze Świdnicy i taka miła niespodzianka mnie tu spotkała ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuh miło ^^
      o zakładka z moim miastem ^^

      Delete
  14. Wracaj szybciutko do zdrowia :))

    http://lindelo.blogspot.com/ -Moda w moim stylu :)
    Obserwujemy?

    ReplyDelete
  15. Kolejna ofiara epidemii chorowania :D
    Zdrowiej ! :)

    Zapraszam ^^
    http://itsmyylive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. ja będą ją niedługo omawiać : )
    zdrowiej

    ReplyDelete
  17. Też kilka razy znalazłam przekleństwa w lekturze ;) ZDROWIEJ! :3

    ReplyDelete
  18. ja juz wyzdrowiałam ;p

    a tobie życzę powrotu do zdrowia ;)

    ReplyDelete
  19. Na kt. jesteś stronie? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. przeczytałam tylko 8 stron bo jakoś mnie nie ciągnie do niej ;D

      Delete
  20. ja już jestem po chorobie :D

    ReplyDelete
  21. świetne zdjęcia:) zapraszam do mnie!

    ReplyDelete
  22. ja za to nocami męczę się z katarem ;/

    ReplyDelete
  23. Też mnie czeka ta lektura w tym roku xd

    ReplyDelete
  24. Zdrówka ;*
    ooo masz jeszcze tą zakładkę ode mnie *.*
    ja mam podobną :P

    ReplyDelete
  25. w mojej klasie takie slowa nie sa niczym nadzwyczajnym. W książkach jest dość dużo wulgaryzmów tak jak w całym otaczającym wszystkim świecie :D

    ReplyDelete
  26. Ja powoli zdrowieję. ; ) A tobie życzę zdrowia. : )

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*