2.02.2012 ♥ Dzień Jessiki - Z Werą. + Śmierć Wisławy Szymborskiej.

Thursday, February 02, 2012

Hej. Dzisiaj lekcje minęły dobrze. Skończyliśmy o godzinę szybciej. Spotkałam przy szkole Weronikę idącą do domu. Chciałam kawałek ją odprowadzić ale Wera zadzwoniła do swojej mamy i spytała się czy mogę do niej przyjść. Zaniosłam więc plecak do domu, wzięłam aparat i poszłam z Werr. do domu ^^ U niej było bardzo fajnie. Taka straszna pogoda ... bardzo zimno, cały czas było mi zimno. Zrobiłyśmy sobie budyń i trochę się rozgrzałam. Kręciłyśmy zabawne "horrory" haha ^^ Ogólnie było fajnie. Bynajmniej jakoś dzień spędziłam. Praktycznie cały dzień z Weroniką.
Jakieś fot.


 Zabawa z latarką ... ; )
Do domu wróciłam jakoś kilka min. po 18. Zjadłam kolację, wypiłam herbatkę i włączyłam laptopa. Przyznam, że trochę źle się czuję. Nos mam zapchany nie chce mi się nic. -,-  Zaraz pójdę do pokoju rodziców, włączę tv, przykryję się kocem -,-

` Zmarła znana pisarka Wisława Szymborska. Urodzona 2 lipca 1923 w Prowencie, zmarła 1 lutego 2012 w Krakowie. - Polska poetka, eseistka i krytyk literacki, tłumaczka, felietonistka. Laureatka literackiej Nagrody Nobla - 1996. Oznaczona orderem Białego Orła - 2011. * Miała 88 lat, w lipcu obchodziłaby 89 urodziny.
[*]


http://e5.pudelek.pl.sds.o2.pl/c8e5d2dbbe0357490fa3806b2d0243265f8a0b31 
źródło - Grafika google



Nic dwa razy się nie zdarza
i nie zdarzy. Z tej przyczyny
zrodziliśmy się bez wprawy
i pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli
najtępszymi w szkole świata,
nie będziemy repetować
żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

Wczoraj, kiedy twoje imię
ktoś wymówił przy mnie głośno,
tak mi było, jakby róża
przez otwarte wpadła okno.

Dziś, kiedy jesteśmy razem,
odwróciłam twarz ku ścianie.
Róża? Jak wygląda róża?
Czy to kwiat? A może kamień?

Czemu ty się, zła godzino,
z niepotrzebnym mieszasz lękiem?
Jesteś - a więc musisz minąć.
Miniesz - a więc to jest piękne.

Uśmiechnięci, współobjęci
spróbujemy szukać zgody,
choć różnimy się od siebie
jak dwie krople czystej wody.

 

 *Pamiętam jak się uczyłam go na pamięć na konkurs recytatorki - piękny ^^ - Wisława Szymborska - Nic dwa razy.

Pa ; *

You Might Also Like

41 KOMENTARZE

  1. Jessika dziękuję za dzień ; )) . + " Nescafe " hehe x dd .

    Wisława [*]

    ReplyDelete
  2. ja się uczyłam jej Wszelki wypadek :) ten twój lepsze ;) a dzień miałaś fajny :P

    ReplyDelete
  3. wiersz piękny.
    no jest strasznie zimno... brrr..
    ;)

    ReplyDelete
  4. lubie ten kubek, sama mam go ;)
    (*)

    ReplyDelete
  5. och i ta zwrotka - genialna.

    Żaden dzień się nie powtórzy,
    nie ma dwóch podobnych nocy,
    dwóch tych samych pocałunków,
    dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

    ReplyDelete
  6. hehe... też mam taki kubek :P

    ReplyDelete
  7. Widzę, że dzień udany^^
    Piękny wiersz:)]

    dowciapna.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Drugie zdjęcie jest słodkie. U mnie też strasznie zimno . Wyjdziesz na godzinę z domu i zamarzasz, no ale cóż, uroki zimy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki.

      Ehh.. no tak dlatego mi się nie chce wychodzić z domu nawet na kilka min. xd. Najlepiej to pod grubym kocem z kubkiem gorącej czekolady, herbaty, kawy.. jak kto woli ; P

      Delete
  9. Fajny kubek ;)
    Bloga masz superr ;)
    Obserwujemy ? ;]

    ReplyDelete
  10. Piękny wiersz [*]

    Fotka z zabawy latarką b. fajna :)

    Zapraszam, na mojego bloga :*

    ReplyDelete
  11. nie dawno miałam o niej lekcję ;)

    ReplyDelete
  12. mam pełno takich kubków w domu... ;D


    jeej jaki piękny ten wiersz ...
    [*]
    idealnie opisuje to , co w tej chwili czuję .

    .........................
    dont--stop--believin.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. No niestety...ważne, że w naszych sercach będzie na zawsze :)

    ReplyDelete
  14. kolejna Polka o której będzie pamiętać cała Polska a może i Europa. Winniśmy być dumni , to zaszczyt , że była Polką. Pokój jej duszy

    ReplyDelete
  15. długo żyła.. dobra poetka ;)

    ReplyDelete
  16. fajny wiersz, strasznie lubie jej wiersze :)

    ReplyDelete
  17. Wiersz jest piękny [*]
    Śliczne zdjęcia ! :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili . :)

    ReplyDelete
  18. piękny wiersz :( p. Szymborska nie zasługiwała na śmierć ;(
    budyń?! mniam! :]
    zapraszam do mnie ;3

    ReplyDelete
  19. świetne zdjęcia :)
    Wisława Szymborska była wspaniałą osobą :) a ten wiersz pamiętam jak w 1 gim uczyłam się na pamięć, kocham go :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja w 5 klasie lub 6 uczyłam się go na pamięć na konkurs recytatorski. ; )

      Delete
  20. Mój ulubiony wiersz Wisławy Szymborskiej..

    ReplyDelete
  21. tez mam taki kubek uhuh :D a ogólnie, to swietny blog! :D wpadnij do mnie :* obserwuj, jesli Ci sie blog podoba (:

    ReplyDelete
  22. Uwielbiam ten wiersz! :)

    ReplyDelete
  23. ładny blog :) Gdzie jedziesz na ferie?

    ReplyDelete
  24. Ładne zdjęcia :)

    Szymborska była genialna, kocham jej twórczosć, szkoda ze odeszła tak skromna i zdolna osoba... :(

    Dodałam Cie do obserwowanych i mam cichą nadzieję, że też mnie dodasz ;)
    http://www.xwhosthatgirl.blogspot.com/
    Będę tu wpadać :)

    ReplyDelete
  25. masz bardzo ładny typ urody :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miło mi to słyszeć ; )
      Dziękuję ślicznie ; *

      Delete
  26. Zobaczyłam zdjęcie z kubkiem Nescafe i pobiegłam po herbatę :D

    ReplyDelete
  27. świetny blog! :) bardzo mi się tu podoba, więc obserwuję :) ps. jesteś taka ładna! :)

    ReplyDelete
  28. aż mi się pić zachciało dzięki temu Twojemu zdjęciu ^^

    ReplyDelete
  29. Wydaje mi się, że dopiero po latach zaczynam odnajdować sens w tych słowach... W ogóle w szkołach tak często poezja jest zabijana, że żeby ją docenić trzeba poczytać ją poza lekcjami.

    ReplyDelete
  30. mam podobny kubek w domu :)

    -------------------------------------------
    nowy adres :whiskerx.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Szkoda, że zmarła, piękne wiersze pisała ; (

    ReplyDelete

Thanks for your comment! ♥
XO - Jessika :*